Mansory Chopster: Cayenne extrem

Cand vine vorba de tuning exotic trebuie sa intre in discutie . Dupa ce au cumparat anul trecut, noua echipa formata dovedeste ca a ajuns la un nivel superior in ceea ce priveste tuning-ul de calitate.

Eu unul am apreciat tot timpul bodykit-urile care au oferit ceva mai mult decat “standard”: bara fata, bara spate, praguri si jante. Totusi bodykit-ul de la Mansory m-a luat putin prin surprindere.

In primul rand trebuie sa mentionam ca acoperisul masinii a fost taiat si pozitionat mai jos cu 60 mm !!! Greu de crezut, greu de realizat, dar posibil gratie acestei firme de tuning.

Tot exteriorul masinii este realizat din . Ele au prins forma in urma unui proces care a inclus temperaturi si presiuni imense, asigurand astfel greutate minima si o rezistenta superioara. Apreciem faptul ca fibra de carbon nu are acel aspect lucios cu care ne-am obisnuit, acest lucru dand masinii un aspect “stealth”.

Masina a castigat in latime aproximativ 80 mm. Nici aici Mansory nu s-a multumit cu clasica evazare a aripilor, asa ca au evazat tot: aripile, stalpii plafonului si usile au fost umflate si au fost modelate astfel incat din fata pana in spate se observa o linie complet agresiva si nemaivazuta pana acum in lumea wide-body-urilor, evidentiata de culoarea portocalie.

In conditiile in care lateralul masinii a fost evazat, normal ca si barele trebuiau adaptate. Pe langa faptul ca sunt mai late, barele -ului dau un aspect infricosator SUV-ului. Bara fata gazduieste trei prize de aer imense in timp ce bara spate include un diffuser si o evacuare de-a dreptul nesimtita.

Eleronul de luneta, pragurile  si cu prize de aer completeaza exteriorul masinii.

In spatele rotilor de 23″ se ascund franele de dimensiuni marite, care au ajuns sa aiba 16.5″ pe fata si 14.7″ pe spate, cam cat au rotile cu care vin unele masini din fabrica.

Franele nu au fost montate intamplator. Ele sunt necesare pentru a face fata modificarilor la motor efectuate de Mansory. Avand la baza un S, Chopster-ul a primit o turbina mai mare, soft pe masura si nu numai, ajung astfel la 710cp si 900Nm, fiind capabila acum sa atinga o maxima de 302km/h.

Intr-un final ajungem si in interior, unde gasim tot felul de materiale atent alese. Fibra de carbon si pielea imbraca o mare parte din interior, in timp ce DVD-urile din tetiere, laptop-ul cu acces la internet si restu gadget-urilor asigura un timp de calitate petrecut in Chopster.

Cam asta numesc eu tuning . Tot exteriorul a fost inlocuit, tot interiorul refacut si regandit, mentinand totusi un aspect placut dar si agresiv, fara sa se aproprie de granita periculoasa a kitsch-ului. Am vazut cum de multe ori tuning-ul extrem ajunge in partea cealalta si ne bucuram cand vedem ca se poate si altfel. Pretul e pe masura, dar cine a zis ca tuning-ul de calitate e ieftin?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow us on Social Media