« Asalt romanesc pe Hungaroring, episodul 2 (2010) Audi A3 cu jante purpurii. Cine s-ar fi gandit…? »
Home » Evenimente, Featured, Tuning Autohton » Spectacol in Poiana: GTT Drift Series, un succes!

Spectacol in Poiana: GTT Drift Series, un succes!

Articol publicat in data de 27 September 2010 – 3,473 vizite

In ultima vreme am avut parte de tot felul de pseudo-evenimente de dragracing, de sau tuning -uri, toate lasand un gust amar tuturor celor care vor sa vada ceva frumos si care stiu ce inseamna calitatea in acest domeniu pus la grea incercare in tara noastra. Cu aceasta dezamagire dar si cu o convingere ca exista sanse sa resuscitam motorsport-ul romanesc am plecat weekend-ul trecut in Poiana Brasov pentru a asista la a 5-a etapa a Campionatului National de Drifturi, organizata de Clubul Sportiv GTT Racing Federatia Romana de Drift si sustinuta de King Of Europe.

Cu alte cuvinte aveam sa gasim un organizator “nou”, altul decat cel cu care eram obisnuiti si de care eram dezamagiti, asta fiind totusi motivatia principala, vazand ca evenimentele de dragracing realizate cu alti noi organizatori au avut mare succes.

Evenimentul s-a tinut in parcarea principala din Poiana Brasov, unde in ciuda spatiului disponibil relativ mic organizatorii au reusit sa configureze un circuit foarte competitiv si care s-a dovedit extrem de spectaculos. Ziua de Duminica a adus si foarte multi vizitatori, acestia fiind tinuti la curent non-stop cu ceea ce se intampla de catre 2 MC-i, care in momentele de pauza reuseau sa aduca zambetul pe buze celor nerabdatori sa mai vada putin fum.

Pentru ca am adus vorba de fum, acesta a fost asigurat atat de masini din tara cat si de cateva din afara, lupta fiind foarte stransa, cu multe intoarceri de situatie si, din pacate, cateva probleme tehnice din partea concurentilor. Am gasit acolo o atmosfera placuta, niste participanti dornici de actiune si un public nou (o mare parte dintre ei venind la plimbare si nu pentru eveniment) – pe scurt, ne-a placut foarte mult!

La final, clasamentul a fost urmatorul (sursa):

1. Traian Buse 120p (BMW e30 V8)
2. Marius Mitrache 110p + 20p pentru primul loc in calificari (KNS, argintiu)
3. Calin Ciortan 100p (BMW e30 V8 4L rosu)
4. Ene Sorin 90p (HAI, Nissan Silvia rosu)
5. Antony Ply 70p (din Franta, Nissan Skyline R32 V8)
6. Vasile Cristi Mouse 70p (BMW e36)
7. Dobre Niculae 70p (BMW e30 V8 negru mat)
8. Stacescu Dragos 70p (Nissan S14)
9. Garda Rares 50p (Nissan S13)
10. Ciulean Alexandru 50p ()
11. Andrei Barbu ROTTI 50p (BMW e30)
12. Razvan Tica DOI 50p (BMW e30)
13. 50p (Nissan Silvia S14)
14. Razvan LKN 50p (BMW e36 3.2L)
15. Cristea Razvan 50p (Nissan S13)
16. Gorgan Alexandru 50p

Asadar, situatia in campionat dupa aceasta etapa este urmatoarea:

1. Ciortan Calin – Calin – 610p
2. Buse Traian – Traian – 590p
3. Mitrache Marius – KNS – 520p
4. Ene Sorin – HAI – 510p
5. Ciulean Alexandru – CIULI – 500p
6. Fratianu Razvan – Razvan LKN – 380p
-. Dobre Niculae – Dobre – 380p
8. Andrei Barbu – ROTTI – 320p
-. Vasile Cristi – MOUSE – 320p
10. Stacescu Dragos – Dragos – 270p
11. Maxim Mihai – Mishu – 260p
12. Cristea Razvan – 220p
13. Garda Rares – Rares – 200p
14. Illiuk Dmitry – 180p
15. Moise Radu – Santos – 170p
16. Joitu Claudiu – JAE 140p
17. Niculescu Mircea – Mircea – 100p
18. Mester Janos – 90p
–. Tica Razvan – Razvan DOI – 90p
–. Popescu Razvan -RIPu – 90p
–. Gorgan Alexandru – 90p
22. Szabo Szilard – 70p
–. Popescu Alex – Alex – 70p
–. Antony Ply 70p
25. Silisteanu Jan ?p

Ei bine, noua ne-a placut, publicul s-a distrat, participantii au fost multumiti… dar pentru a afla ce parere au avut si organizatorii am stat un pic de vorba cu Gabi Onofrei, presedintele Federatiei Romane de Drift. Iata ce ne-a zis:

TuningHost: Gabi, ai reusit sa pui la punct o etapa de drifturi bine mediatizata, organizata si promovata, prin care ai demonstrat ca pasiunea face diferenta dintre un eveniment reusit si unul realizat strict cu interese financiare. Cum ti s-a parut tie evenimentul, atat ca organizator cat si ca participant?
Gabi Onofrei: Avand in vedere ca a fost primul eveniment de acest gen organizat de noi pot spune ca a iesit bine, insa eu nu sunt niciodata multumit indiferent de situatie, stiind ca se poate mai bine. Mai avem multe de invatat si experienta isi va spune cuvantul din ce in ce mai mult.

TH: In ceea ce priveste participantii, am observat un numar mai redus decat in etapele precedente. Crezi ca are vreo legatura cu faptul ca s-a schimbat organizatorul sau sunt la mijloc motive de alta natura, cum ar fi financiare?
GO: In mod normal pasionatii nu tin cont de restrictii atunci cand vine vorba de ceea ce isi doresc sa faca. In ciuda faptului ca unora dintre ei li s-a impus sa nu participe la evenimentul nostru, o parte dintre ei au venit, au participat si au fost foarte incantati de eveniment. Pentru mine nu conteaza cine este si de unde vine, orice participant este binevenit si incurajat sa participe – usile sunt deschise pentru oricine.

TH: La un moment dat a existat un incident pe pista, cand Dobre l-a acrosat pe HAI-ul provocand o intoarcere de 180 de grade. A pornit un conflict in urma incidentului sau faza a decurs intr-un stil sportiv?
GO: Acelasi lucru l-am patit si eu acum cateva etape, unde tot Dobre m-a acrosat. Ne-am imbratisat, am ras si am continuat mai departe. Ceea ce trebuie toti sa inteleaga este ca vorbim de o competitie sportiva unde se pot intampla astfel de faze. Daca nu incerci sa-ti impingi limitele cat mai sus nu ai cum sa faci performanta iar de multe ori asta poate duce si la incidente, ca in majoritatea sporturilor cu motor. Fiecare participant ia la cunostinta un regulament in care sunt mentionate si situatiile de genul asta, insa va trebui sa treaca ceva timp pana o sa se obisnuiasca cu ele.

TH: Stim bine situatia delicata cu KOE provocata de esecul recent. Totusi Mike s-a intors la noi si te-a sustinut in organizarea acestei etape. Cum sunt apele in acest moment, ce se va intampla de acum inainte cu in Romania?
GO: Am avut o discutie cu Mike acum ceva timp in Andorra unde am stabilit ca vom pune la punct un contract, o conventie, in ceea ce priveste eveimentele King Of Europe in Romania. Dupa aceasta etapa Mike s-a convins ce fel de oameni suntem, ca nu avem interese financiare ci doar sportive, a fost foarte incantat de atentia cu care s-a organizat etapa si multumit de cum s-a desfasurat, asadar contractul a fost finalizat. Cu alte cuvinte vom merge impreuna mult timp de acum inainte, urmand sa luam mai multe echipamente pentru a completa strictul necesar organizarii un eveniment la nivel foarte mare.

TH: Inteleg ca sansele de a organiza in Romania o etapa KOE internationala sunt din ce in ce mai mari? Am auzit ceva de Portul Constanta?
GO: E deja batut in cuie! Nu se stie sigur daca in Constanta dar in mod cert la anul se va tine o etapa internationala KOE in Romania, posibil chiar finala! Vara viitoare va aduce atat aceasta etapa cat si una de KOE .

TH: Pana atunci, cand este programata urmatoarea etapa din CND?
GO: Dupa etapa internationala din Grecia vom mai tine inca o etapa pentru a incheia campioantul din acest an si a desemna campionul. Ca locatie avem variantele Suceava sau Husi, iar ca perioada va fi undeva la sfarsitul lui Octombrie.

TH: In afara de CND, sunt planuri de a organiza si alte evenimente, precum drag racing sau tuning show-uri?
GO: Putem spune ca avem tuning show cu o zi inainte de fiecare etapa, unde vizitatorii pot intra in parc pentru a vedea masinile ce urmeaza sa participe. Nu zic nu la ceva mai mare, nu se stie niciodata. Cat despre drag racing, spuneam de etapa KOE de la anul, pana atunci insa ii avem pe baietii de la Dragracing Events Romania si Auto Crono pe care ii admir pentru ceea ce fac, pentru ca au reusit sa creeze o echipa de pasionati dornici de a realiza evenimente reusite. Au parte de toata sustinerea mea!

TH: Cum vezi viitorul motorsportului in Romania?
GO: O sa vezi de la an la an diferentele. Investim in echipamente, investim in federatie si stiu ca daca facem parte cu totii dintr-o echipa cu un scop comun vom reusi sa realizam competitii la nivel inalt. Nu ne intereseaza profitul! Toti banii adunati in urma etapelor se duc in federatie si sunt investiti in echipamente de protectie, garduri, balize, etc. Sunt sportiv, alerg de mult timp in competitii si pun protectia si siguranta pe primul loc, nu vreau sa se intample in cadrul etapelor noastre evenimente neplacute, cum am vazut ca au existat pana acum.
Pentru anul viitor am programat 6 etape in Campionatul National de Drifturi, plus cele doua etape KOE. Cele din CND vor fi programate astfel incat sa nu se suprapuna cu cele din calendarul KOE pentru ca multi dintre sportivii nostri participa si in campionatul european.

Iar acum, precum cireasa de pe tort, un filmulet realizat de Dragos Borcanea – probabil ca unul dintre cele mai bine realizate de drifting din Romania! (si mai jos teaser-ul, care merita si el vazut; o sa va dati seama de ce)

National Drift Competition by FRD & GTT Racing Romania from Dragos Borcanea on Vimeo.


Articole similare cu "Spectacol in Poiana: GTT Drift Series, un succes!":
  • Evenimentele de tuning in 2010 din Romania - 7 January, 2010;
  • Cum a fost la KOE Drift, Cluj - 21 September, 2009;
  • Video: Cum a fost introdus Veyron in jocul Forza Motorsport 3 - 23 September, 2009;
  • Rezultatele de la DragRacing Kiskunlachaza 1 Aug - 6 August, 2009;
  • Ziua 1: Nyiregyhaza DragRacing – Ungaria - 14 June, 2009;
  • Tag-uri: » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » »

    Un comentariu »
    • Rares C . a zis:

      a fost un eveniment de neuitat pentru toti pasionatii de masini,drifting etc .. precizez ca a fost un lucru care ma deranjat si acela a fost o taxa de intrare la acest eveniment si unii oameni au preferat sa isi cumpere un pachet de tigari decat sa o plateasca ( au rupt folia de la gardul pus paravan sa se poata uita ) decat sa plateasca o suma de bani cum fac toti ceilalti care apreciaza ce face clubul GTT Racing si restul pilotiilor .
      Felicitari Gabi si ceilalti de la King Of Europe,F.R.D … etc .

    Discuta despre "Spectacol in Poiana: GTT Drift Series, un succes!":

    Comments

    comments

    Te rugam sa pastrezi un limbaj decent. Ramai pe subiect si fara spam.

      Aboneaza-te la comentarii via RSS