« 2010 Ford GT500 Poze oficiale si video cu noul BMW Z4 »
Home » Noutati » O noua era in F1

O noua era in F1

Articol publicat in data de 15 December 2008 – 1,850 vizite
O noua era in F1

In ultima vreme au fost lansate mai multe speculatii referitoare la viitorul F1. Este vizibil faptul ca in momentul de fata criza financiara, care a afectat atatea domenii, nu a ocolit nici motorsportul.

Persoane implicate direct in anumite competitii internationale de nivel inalt spun ca situatia financiara a fiecarei echipe in parte incepuse sa se deterioreze inca din sezonul trecut si  ca aceasta criza se prefigura.

Ca raspuns la aceasta problema, “seful” F1 (da, acelasi Max Mosley pe care il puteti vedea in situatii cel putin indecente in anumite facute publice) a inaintat saptamana trecuta o scrisoare catre toate echipele F1, in care le cerea sa isi exprime acordul sau dezacordul in vederea introducerii unui motor unic, incepand cu 2010, care urmeaza sa fie furnizat de Cosworth.

Daca echipe independente, ca Williams sau Force India si-au exprimat deja interesul, alte nume mari ca Red Bull Racing sau Scuderia Torro Rosso au spus ca se mai gandesc. Surpriza vine de la francezi, si anume de la baza din Viry-Chatillon a lui F1, care “acuza” cum ca ar fi prea interesati in impunerea acestor noi normative, si lasa de inteles ca nu vor fi de acord.

Asta inseamna ca, la fel ca si Honda, Renault va trece in curand pentru ultima oara, cel putin pentru o perioada, prin dreptul steagului cu pătrăţele negre şi albe al “marelui circ”.

Si pentru ca am mentionat de echipa F1 a  producatorului din “Tara Soarelui-Rasare”, aceasta a starnit o noua controversa si tot ea este cea care a declansat sirul acestor “controverse”. In urma cu aproape 2 saptamani, CEO’ul companiei, domnul Tekeo Fukui, anunta in cadrul unei conferinte de presa ca din cauza dificultatilor financiare, este mai bine ca Honda sa isi retraga echipa din aceasta ramura a motorsport’ului, salvand astfel fonduri care pot fi redirectionate. El a precizat ca retragerea este una totala, ei neurmand sa mai furnizeze nici macar pentru alte echipe (cum a fost cazul lui Super Auguri anul acesta, care apropo, s-a retras si ea din F1, tot din cauza crizei economice, tot anul acesta) asa cum o facuse in 1992. Una dintre legendele F1, marele isi exprima regretul atunci intr-un mod pe care nu il mai intalnim astazi la starurile din spatele volanului unui monopost (puteti viziona filmuletul aici)

Seful echipei de tehnicieni, , a “iesit” si el cu o declaratie in presa ulterior, in care a incercat sa argumenteze decizia venita de sus, dar in acelasi timp si-a exprimat si dezamagirea din cauza milioanelor de euro investiti in ultimii doi ani in dezvoltarea monoposturilor. Chiar el a spus ca la nivelul de pregatire la care Honda ajunsese pentru anul ce urmeaza, sansele erau de partea lor si puteau sa faca o figura frumoasa, incercand sa dea uitarii episoadele nefaste si, am putea spune chiar rusinoase uneori, avand in vedere traditia Honda in acest sport. Tot unul dintre romanii implicati in formule povestea ca, intr-un tur al unei fabrici Honda din UK, facut de curand, a avut sansa sa arunce o privire intr-o camera separata de restul incaperilor din fabrica, unde era un monopost care avea deja implementat sistemul (Kinetic Energy Recycling System, sistemul ce va fi implementat in F1 si care regeneraza forta din timpul franarilor, si o transforma in energie care va putea fi folosita ca un boost de putere in anumite momente ale cursei).

Si de aici impatimitii laturii sportive  au inceput sa ridice anumite suspiciuni in privinta caii pe care domnul Fukui a ales-o pentru Honda. Tot in declaratie exista si citatul “Cred că peste aproximativ 5 ani se va vedea că am luat o decizie corectă.”.El este cel care, continuand ideea pe care Soichiro Honda a inceput-o in 1963 (atunci cand si-a pus problema trecerii la motoarele in 3 timpi pentru ambarcatiuni, deoarece nu vroia sa polueze apa din care ei primeau pesti si care ajuta la cresterea orezului, doua din elementele culinare de baza ale japonezilor), a inceput sa puna accent din ce in ce mai mult pe latura ecologista. Astfel s-a nascut si (prima masina care functioneaza “cu hidrogen”).

Ceea ce impatimitii marcii, si nu doar in cazul Honda, ci poate si in alte cazuri, deoarece se pare ca exista multe sanse ca marci celebre sa se retraga, ar fi bine sa aiba in vedere este faptul ca lumea auto si implicit motorsportul trebuie sa se reinventeze pentru a evolua. Si intr-adevar toti cei care avem “febra tuningului” in noi ne dorim un model sportiv al fiecarei serii, dar nu asta va “face” vanzarile. E adevarat ca acele versiune au facut in trecut dintr-un model banal, o legenda, dar timpurile se schimba, orasele devin din ce in ce mai aglomerate, si cei care se adapteaza vor “supravietui”. Si mai trebuie avut in vedere ca un sticker cu “F1 Champions 2008” nu va face din Clio’ul “tau” Symbol 1.5DCi un mic monopost in care “spiritul” lui Alonso te va ghida pe trasa ideala in curbe, si nici daca pe viitoarea generatie de Civic va fi fost lipit un sticker cu “F1 Champions 2009”. Asa ca F1 este si va ramane probabil cea mai inalta treapta a motorsportului de asfalt, iar productia de masini de serie este o alta ramura a automobilismului.

“I would just like to say thank you to Honda for all those years…”Ayrton Senna


Articole similare cu "O noua era in F1":
  • Video x2: Cursele in super-slow motion - 14 December, 2009;
  • Honda renunta la supercar-ul NSX - 17 December, 2008;
  • Un alt mod de a toci anvelopele - 23 February, 2010;
  • Honda S2000 joasa de-i crapa aripile - 2 June, 2010;
  • Honda Civic Type S Fireblade - 20 November, 2008;
  • Tag-uri: » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » »

    Discuta despre "O noua era in F1":

    Comments

    comments

    Te rugam sa pastrezi un limbaj decent. Ramai pe subiect si fara spam.


    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function show_subscription_checkbox() in /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/comments.php:97 Stack trace: #0 /home/tuningho/public_html/wp-includes/comment-template.php(1472): require() #1 /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/single.php(143): comments_template() #2 /home/tuningho/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include('/home/tuningho/...') #3 /home/tuningho/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/tuningho/...') #4 /home/tuningho/public_html/index.php(17): require('/home/tuningho/...') #5 {main} thrown in /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/comments.php on line 97