« Cadillac CTS-V de 619cp de la Geiger Video: Omul-masina imita orice tip de motor! »
Home » Noutati » Mercedes-Benz SL73 AMG: inima de Zonda pe SL

Mercedes-Benz SL73 AMG: inima de Zonda pe SL

Articol publicat in data de 15 December 2009 – 3,361 vizite

Mercedes-Benz SL73 AMG: inima de Zonda pe SL

Cele mai tari masini din lume sunt cele fabricate in editie limitata si care nu au fost promovate la scara larga. Putini stiu de ele, mai multi au auzit de ele, dar si mai putini au vazut una. Desigur ca am un exemplu concret de o astfel de raritate: .

Ca sa marcam calendaristic perioada de care vorbim, este vorba de anii 1990-2002. In toti acesti ani se fabrica SL-ul cunoscut sub “numele de cod” R129. Spre sfarsit, mai exact prin 99 a venit un domn pe nume Horacio la usa celor de la si le-a zis ceva de genul: Bai bajeti, motoarele astea de V12 sunt tari, pe bune, dar nu destul de tari pentru mine. Asa ca ia hai treceti voi la treaba si fabricati-mi un motor mai mare si mai tare decat aveti voi acum! Am fabulat pentru ca habar n-am ce le-a zis defapt, dar cam asta a fost ideea.

Si uite asa brigada de la AMG a luat motorul care se gasea pe orice avea “600” in denumire (, 600SEL, , etc.) l-au desfacut si l-au refacut cum au stiut ei mai bine.

Rezultatul a fost un motor de 7.3 litri pe care Pagani urma sa-l monteze in al lui , lucru pe care inca il mai face si in ziua de azi, dupa multe imbunatatiri de-a lungul timpului.

Avand asa ceva pe mana, era si culmea ca Mercedes-Benz sa nu profite de ocazie si sa-si faca si ei niste bestii. Astfel oricine avea un SL600 si inca 50.000$ isi putea lasa masina la AMG pentru a primit acest upgrade si o noua denumire: SL73 AMG.

In jur de 85 de exemplare au existat, fabricate intre 99 si 2001 si se zvoneste ca o mare parte din ele a ajuns la un sultan. Aceasta a fost ultima generatie de SL-uri R129, acestea fiind inlocuite de versiunea mai noua, R230, adica SL-urile care se fabrica si in ziua de azi.

SL73 AMG era la vremea respectiva un concurent de temut pentru foarte multe supecar-uri, cei 518cp si 750Nm fiind pentru vremea respectiva arhisuficienti pentru orice pretentios. Masina era capabila sa depaseasca 300km/h iar prima suta putea sa o atinga in 4.8 secunde!

Dupa cum spuneam si mai devreme, motorul inca se gaseste pe , R-ul avand 678cp in momentul de fata. Exista zvonuri ca se pregateste inlocuirea acestui motor, zvon ce a dus la o revolta destul de mare in randul proprietarilor si fanilor Pagani Zonda, lucru ce demonstreaza ca motorul acesta este intr-adevar o opera de arta!

Cam asta ar fi o mica parte din povestea 73 AMG-ului, mai departe va invit sa admirati un exemplar din Polonia si un articol dedicat acestui model din revista Mercedes Enthusiast.

Sursa: Jalopnik & Foto: Krzysztof Jarzębowski


Articole similare cu "Mercedes-Benz SL73 AMG: inima de Zonda pe SL":
  • Pagani Zonda F facuta dauna in Honk Kong - 8 December, 2009;
  • Noul Pagani C9 se testeaza in Africa de Sud - 15 February, 2010;
  • Video: Nou record pe Nurburgring setat de Pagani Zonda R - 20 July, 2010;
  • Pagani Zonda Spree - 13 December, 2009;
  • Geneva 2010: CF pe Bugatti Grand Sport si Zonda Tricolore - 4 March, 2010;
  • Tag-uri: » » » » » » » » » » » » » » » »

    Discuta despre "Mercedes-Benz SL73 AMG: inima de Zonda pe SL":

    Comments

    comments

    Te rugam sa pastrezi un limbaj decent. Ramai pe subiect si fara spam.


    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function show_subscription_checkbox() in /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/comments.php:97 Stack trace: #0 /home/tuningho/public_html/wp-includes/comment-template.php(1472): require() #1 /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/single.php(143): comments_template() #2 /home/tuningho/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include('/home/tuningho/...') #3 /home/tuningho/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/tuningho/...') #4 /home/tuningho/public_html/index.php(17): require('/home/tuningho/...') #5 {main} thrown in /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/comments.php on line 97