« Teste cu Juke-R, SUV-ul pe steroizi produs de Nissan. Filmulete & galerie foto TuningHost.ro @ Geneva Motor Show 2013: Sectiunea de tuning »
Home » Evenimente, Exclusiv TH, Featured » TuningHost.ro @ Geneva Motor Show 2013: Supercar-uri

TuningHost.ro @ Geneva Motor Show 2013: Supercar-uri

Articol publicat in data de 13 March 2013 – 1,507 vizite

TuningHost.ro @ Geneva Motor Show 2013: Supercar-uri

Daca pentru oamenii normali primavara este anuntata de 1 Martie, martisoare, ghiocei si asa mai departe, pentru noi primavara a inceput o data cu Salonul Auto International de la Geneva. Ajuns la a 83-a editie, salonul din anul acesta a pus accentul pe ecologie si mediul inconjurator dar a adus si primele semne sustinute ale revenirii din criza prin numarul mare de modele expuse in premiera, ceva ce doar o data la cativa ani avem ocazia sa vedem. Cu asta si cu multiplele tentative esuate de saloane din Romania in minte am decis ca pentru prima oara sa facem pasul peste granita si sa vedem pe viu cum sta treaba p-afara cu evenimentele de genul. Si ca sa fie lucrurile clare inca de la inceput, nu vom dezbate intreg salonul ci ne vom concentra strict pe ce ne intereseaza pe noi: supercar-urile, masinile de strada si cele modificate (impartite in trei articole separate) pentru ca de restul este plin internetul.

In compania baietilor de la Alfa Club Romania, inversunati de prima aparitie oficiala a mult asteptatei 4C, dar si cu prezenta a catorva membri ai Insomnia Racing Club am avut ocazia de a analiza evemimentul din perspective, asteptari si experiente diferite si mai ales de a acoperi salonul aproape in totalitate, pentru ca o singura zi pur si nu este suficienta pentru a vedea tot ce merita.

Incepem cu supercar-urile expuse, unde de departe cea mai socanta aparitie a fost LaFerrari (aka F150 sau F70) care arata absolut fantastic, de parca ar fi fost scoasa direct dintr-un joc cu o grafica superba. Mare, impunatoare, joasa, agresiva si cu o fisa tehnica venita din viitor este fara indoiala supercar-ul momentului, dedicat in special pasionatilor de circuit. Masina respecta mediul inconjurator fiind primul model hybrid lansat de producatorul italian, bazat pe testele realizate de-a lungul anilor cu FXX, iesind in final cu un de 6.2L cu 800cp si 700Nm ajutat de inca un motor electric care adauga 163cp si 270Nm.

Chiar daca Lamborghini Veneno era cealalta aparitie mult asteptata, masina nu s-a bucurat de acelasi succes din cauza design-ului prea incarcat si complicat. Asezat langa arata ca un monstru iesit din mlastina, cu toate ca la baza vorbim de aceeasi masina. Acest model este limitat la numai trei exemplare care au fost deja vandute, la fel ca si cele 500 de LaFerrari-uri.

Pagani Huayra, o orgie din si o tehnologie iesita din comun este urmatorul supercar care ne-a hipnotizat.. Totul la aceasta masina este facut cu atentie, nimic intamplator sau gandit superficial. Standul lor continea doua exemplare, unul dintre ele avand usile si capotele ridicate dar si o platforma inalta care iti permitea sa ii vezi toate unghiurile. Motorizat de AMG-ul de 6 litri si 730cp, Huayra nu reuseste sa fie la fel de rapida ca Koenigsegg Agera S Hundra, modelul prin care suedezii au sarbatorit al 100-lea Koenigsegg produs si care detine in acest moment cateva recorduri impresionante.

Cel mai micut model cu sasiu de fibra de carbon prezentat a fost Alfa Romeo 4C, o masina usoara, puternica si mai ales superba, unde mai e de adaugat si un motor pozitionat in spate si desigur RWD. Asteptam cu mare interes testele pentru ca totul suna si arata perfect iar pretul speculat de 60.000 E o va clasa printre preferintele dependentilor de adrenalina.

Standul a prezentat noul P1 alaturi de classicul F1 si MP4-12C, ceea ce a facut destul de dificila alegerea carei masini sa o studiem mai atent. P1 vine cu un motor de  3.8L, twin-turbo V8 de 727cp, iar felul in care arata ii asigura un loc in topul nostru. Am avut ocazia sa vedem de aproape GrandSport si Vitesse si sa ne urcam in Fisker sau noile Tesla. De Honda nu puteam sa ne apropriem iar din pozitia in care era aducea un pic a Audi R8 din fata, dar per total este foarte frumoasa si speram sa nu se mai schimbe foarte multe la varianta finala. Ne-am fi bucurat sa vedem ceva specificatii concrete iar lipsa lor ne obliga sa mai asteptam un pic pana sa mai discutam despre ea.

Daca acestea ar fi supercar-urile care au iesit in evidenta si au lasat o amprenta in memoria noastra, in galeria foto vei gasi si alte modele – concepte sau ciudatenii (pai cum, credeai ca aici nu gasim asa ceva?). Nu uita de celelalte doua sectiuni ale salonului, masinile de strada si cele modificate. De asemenea, pe Facebook-ul nostru gasesti toate pozele facute la salon, la rezolutie mai mare.


Articole similare cu "TuningHost.ro @ Geneva Motor Show 2013: Supercar-uri":
  • Noua Alfa Romeo 159 GTA - 10 December, 2008;
  • Alfa MiTo GTA anulat - 22 July, 2009;
  • Alfa MiTo editie speciala, in colaborare cu Maserati - 28 January, 2010;
  • 2011 BMW M5 spionat din nou - 11 March, 2010;
  • TuningHost.ro @ Geneva Motor Show 2013: Masinile de strada - 13 March, 2013;
  • Tag-uri: » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » »

    4 comentarii »
    Discuta despre "TuningHost.ro @ Geneva Motor Show 2013: Supercar-uri":

    Comments

    comments

    Te rugam sa pastrezi un limbaj decent. Ramai pe subiect si fara spam.

      Aboneaza-te la comentarii via RSS