« Nissan GT-R vs. restul Hill climb cu portocala libaneza – BMW M3 »
Home » Tuning Autohton » Drive-Test TH: Mercedes-Benz A 45 AMG

Drive-Test TH: Mercedes-Benz A 45 AMG

Articol publicat in data de 8 September 2013 – 916 vizite

Drive-Test TH: Mercedes-Benz A 45 AMG

Lumea hothatch-urilor are parte de un intrus, o masina complet atipica pentru un brand ca . Pe A 45 l-am vazut la Geneva la inceputul anului si relativ recent puneam pe Facebook poze cu ea plimbandu-se prin Bucuresti dar abia asteptam sa-l vedem si la treaba. Aceasta masina este intrarea brusca a nemtilor intr-o clasa unde ceilalti producatori au deja o istorie, o intrare foarte curajoasa care ii claseaza direct in , alaturi de RS3, concurentul principal din punctul nostru de vedere.

Cel mai mic AMG vine cu pretentii foarte mari, prezinta in cartea sa de vizita o putere de 360cp dintr-un motorl 2L alaturi de o tractiune integrala de ultima generatie, cu 25% mai usoara fata de toate sistemele competitoare. Pentru ca traim intr-o tara in care taxele sunt direct proportionale cu cilindreea motorului, A 45 AMG aduce cel mai avantajos raport putere / cmc, practic fara concurenta din acest aspect. Si probabil ca multi ar spune ca  atunci cand iti permiti un Mercedes-Benz nu te mai intereseaza impozitul, asigurarile sau taxele insa vom vedea putin mai jos cateva optiuni de care ai putea sa te bucuri cu banii economisiti.

Si daca tot am ajuns sa vorbim de bani, la prima vedere esti tentat sa spui ca oamenii sunt nebuni si dupa ce ca ataca un teren strain mai intra si cu de 69.000 euro (cu tot cu TVA, cat costa exemplarul condus de noi), insa dupa o analiza mai detaliata lucrurile incep sa prinda sens. Pretul de start se invarte pe la 41.000 eur DDP  iar daca ne uitam la RS3, care iti ofera 340cp, tot 450Nm, de asemenea integrala si porneste la 44.000 eur DDP nu mai pare atat de scumpa. Si da, calculul asta ne-a facut ulterior sa realizam ca optiunile modelului testat insumau 15.000 euro fara TVA. Oh da!

Diferenta majora la A 45 AMG este ca nu e genul de hothatch care iti va da emotii neplacute. Masina din prima secunda iti lasa impresia de siguranta, cutia este foarte eleganta chiar si in modul iar cuplul este foarte liniar, nu intra brusc. Este puternica, iar combinatia cu acea eleganta te faci sa nu iti dai seama cand schimbi prefixul acului de la kilometraj, singurul indiciu care o da de gol fiind evacuarea care paraie ca nesimtita la fiecare schimbare de , rally-style. Si daca tot am adus vorba, probabil ca cea mai tare optiune a masinii este exact aceasta evacuarea, optiune fara de care nici nu merita sa o configurezi (“Sunet Sport AMG” – 500eur). Alte optiuni dragute pe care le avea masina erau scaunele si volanul AMG Performance, rotile pe 19″, eleronul si etrierii vopsiti cu rosu. Probabil ca si sistemul Harman Kardon este interesant, insa nu avem de unde sa stim pentru ca l-am oprit imediat dupa ce am pornit masina si am auzit evacuarea… Ah da, masina mai avea si oglinzile de carbon care costa, atentie, 1200eur, adica aproape cat scaunele si volanul! Daca mai ai si ghinionul sa ti le atinga un coleg din trafic, s-ar putea sa-ti para rau ca le-ai ales.

Drive test-ul l-am realizat in compania unui reprezentant Autoklass Chitila cu care am avut norocul sa descoperim ca vorbim aceeasi limba. Si uite asa am sarit peste partea cu plasticele de la interior, spatiul din portbagaj sau alte informatii pe care le gasesti in orice drive test banal. Asta ne-a permis sa ne concentram la lucrurile cu adevarat utile precum programul de launch control, numit Race Start, care probabil ca pe niste strazi cu mai putin praf ar putea sa concureze linistit cu plecarile de EVO sau Impreza. Sau suspensia, care este suficient de rigida astfel incat sa tina masina pe asfalt in multe situatii.Poate ca unii ar zice ca topaie putin cam mult insa  pentru noi, cei obisnuiti cu masini sport, nu este ceva deranjant. Si oricum, comportamentul masinii per total compenseaza, este placut de condus atat in conditii de trafic cat si in stil sportiv si nu iti lasa impresia nicio secunda ca exista conditii in care ar putea sa derapeze necontrolat!

Masina atrage foarte multe priviri si chiar daca exista cineva care nu a apucat sa o vada sigur a auzit-o, numai ca cel mai probabil evacuarea va face din orice vizita la RAR o experienta interesanta. Dar nu e panica, omologarea este acolo ca sa raspunda intrebarilor celor curiosi.

Pentru cineva care cauta emotii la volanul unei masini, A-ul AMG ar putea deveni plictisitor la un moment dat, pentru ca nu iti face niciodata surprize deranjante. Insa pentru cineva care cauta siguranta si putere, combinate cu o eleganta specifica brand-ului, hothatch-ul celor de la Mercedes-Benz nu are concurent in clasa. Evident ca verdictul complet nu poate fi dat decat dupa un test pe circuit, in conditii extreme, insa din cate am vazut noi masina are sanse foarte mari sa se agate de locul 1 si sa stea bine acolo. Dracusorul de pe umarul stang se gandea chiar la ce cifre ar iesi cu un upgrade de soft…

Drive test realizat in compania Cristinei Gavanescu, consilier vanzari Autoklass Chitila – 031.711.07.01.


Articole similare cu "Drive-Test TH: Mercedes-Benz A 45 AMG":
  • Renault Megane 3 RS, mai aproape ca niciodata … - 27 February, 2009;
  • Toyota GT86 Drive-test: Verdictul TuningHost - 7 April, 2013;
  • Autocross Arena – pista de autocross din Mogosoaia - 1 September, 2013;
  • C63 AMG Coupe Black Series cu HRE P44SC - 29 June, 2013;
  • Video: Porsche RS, o emblema istorica - 30 March, 2010;
  • Tag-uri: » » » » » » » » » » »

    2 comentarii »
    • Lucian a zis:

      tare bestia, dar pretul este unul prohibitiv…
      ca fapt divers: am un prieten care lucreaza la autoklass si mi-a spus ca masina a intrat in service vineri pt ca avea martorul de frane aprins, asta dupa vreo 3500 km :))
      ps: link-urile catre autoklass nu merg

    • Dani a zis:

      Pai s-a mers ceva cu masina, or fi fost abuzate si franele alea, n-avem de unde sa stim noi! :))

      Am corectat link-urile, thanks!

    Discuta despre "Drive-Test TH: Mercedes-Benz A 45 AMG":

    Comments

    comments

    Te rugam sa pastrezi un limbaj decent. Ramai pe subiect si fara spam.

      Aboneaza-te la comentarii via RSS