« SMS Car Show and Open House Poze de la KOE Drift, Cluj »
Home » Featured, Tuning Autohton » Cum a fost la KOE Drift, Cluj

Cum a fost la KOE Drift, Cluj

Articol publicat in data de 21 September 2009 – 3,042 vizite
Cum a fost la KOE Drift, Cluj

A venit momentul sa povestim cele intamplate in weekend-ul trecut la Cluj unde, dupa cum deja stiti, a avut loc etapa a 5a a campionatului european de drifting.. Pentru ca avem foarte multe poze si o sa dureze pana le alegem o sa zicem acum cateva vorbe dupa care o sa revenim si cu materialele multimedia.

Trebuie sa zic din start ca este cel mai tare eveniment din Romania la care am luat parte vreodata. Este o parere putin subiectiva pentru ca eu prefer drifturile in fata liniutelor. Ca organizare, amploare sau succes nu se poate compara cu liniutele de la Satu Mare, doar ca activitatea in sine a fost mai antrenanta.

Influentele KOE s-au simtit imediat. De la pseudo-circuitele de gogosi pe care le-am tot vazut de-a lungul anilor si eram complet plictisiti am ajuns la un circuit bine organizat, cu zone pentru derapaje in viteza, ace de par, intoarceri bruste s.a.m.d. A fost destul loc pentru public, gardurile erau la distanta iar traseul era delimitat cu balize cu apa si cauciucuri, astfel ca singurul pericul pentru spectatori era sa fie stropiti cu apa, lucru care s-a si intamplat de cateva ori. Important e ca oriunde gaseai loc sigur vedeai ceva frumos.

In pauzele dintre runde vizitatorii au putut sa-si clateasca ochii la un mini-tuning-show si sa-si scuture timpanele la concursul de sunet, ambele aranjate undeva pe marginea circuitului.

Evenimentul a fost spectaculos. Daca la inceput am stat in priza pana cand toti concurentii s-au obisnuit cu traseul si au avut loc cateva accidente absolut normale in astfel de competitii, la sfarsit eram foarte atenti la turele in paralel sau la intrarile in mare viteza, cand traseul era deja foarte bine invatat.

Concurentii romani nu au dezamagit avand in vedere ca multi dintre ei erau la prima prezenta la un de drift. “Batranii” HAI si KNS au avut o evolutie buna iar Tengu a fost singurul roman care s-a apropriat de podium, dar din pacate a iesit pe locul 4, pentru care merita toate felicitarile. El este actualul campion din Africa de Sud si a venit pentru acest eveniment cu masina cu care concureaza si acolo, un negru mat.

Daca tot am adus vorba de concurenti si de clasificari, spectacolul a fost asigurat in primul rand de BMW-ul rosu care a fost si la Satu Mare si de Mercedes-ul E 500 negru. Avand in vedere evolutia lui Adam, cel cu BMW-ul rosu, nici nu acceptam alt castigator al etapei, el iesind pe primul loc la o diferenta destul de mare fata de locul 2, reflectand practic situatia din clasamentul general (Adam Kerenyi 450 puncte, locul 2 260 puncte). Locul 2 la aceasta etapa a fost ocupat de Norbert Kovacik ( rosu cu spatele negru) iar locul 3 Todor Dunev cu un Nissan 200SX galben.

Clasamentul general in acest moment arata cam asa:

  1. Adam Kerenyi – BMW e36 rosu – 450 p.
  2. Norbert Kovacik – BMW rosu cu spatele negru – 260 p.
  3. Nikolett Szanto – domnisoara cu BMW mov – 230 p.
  4. Todor Dunev – Nissan 200sx S13 galben – 210 p.
  5. Bojan Kurbalija galben – 200 p.

Foarte multe pretentii aveam de la pilotul Gabriel Onofrei, care a concurat cu un Nissan Silvia insa traseul nu a parut sa-i fie pe plac. Nu l-am mai vazut pana acum in actiune dar auzisem de la cei care au luat parte la cateva actiuni d-ale lui ca se descurca foarte bine.

O mare problema la acest eveniment a fost publicul. Din fericire nu din cauza ca ar fi intrat pe circuit sau ca ar fi incurcat concurentii, ci din cauza atitudinii. Ne-am plimbat pe margine si am ramas uimiti de ceea ce urmareau unii. Exact cum pe stadioanele de fotbal unii vin doar ca sa se ia la bataie dupa meci, la fel erau si acum cativa “baietasi” care pur si simplu se bucurau si isi doreau sa vada accidente si erau dezamagiti cand un concurent termina traseul fara nici un incident. E greu sa explic in cuvinte ce reactii aveau. Am auzit clasicele “Du-te ba acasa!” sau “Lasa-ne” cand competitia nici macar nu incepuse si concurentii abia se obisnuiau cu traseul. Sunt foarte dezamagit de acest aspect care din pacate nu poate fi controlat nici de noi, nici de organizatori si nici de participanti. Mi se pare penibil sa nu aplauzi un concurent care termina traseul perfect si sa aplauzi (de fericire, nu de incurajare!) cand cineva rateaza un derapaj si isi loveste masina. Genul asta de accidente se intampla in mod constant, peste tot in lume, in toate competitiile auto dar mai ales in si nu reprezinta neaparat o lipsa de experienta, asa ca nu era necesar sa fie injurat fiecare concurent care mai gresea un derapaj.

Lasand asta la o parte a fost un eveniment reusit din toate punctele de vedere. Spectacolul a fost la el acasa, organizarea a fost “ca afara” pentru ca a venit de afara, concurentii ne-au lasat cu gurile cascate iar bucatile de cauciuc ne-au intrat peste tot pe unde au avut loc. A fost foarte bine ca s-a organizat in parcarea unui mall si nu undeva departe de oras, astfel am avut si noi unde sa mancam, sa ne racorim si etc. Avem toate motivele sa speram la o alta etapa si pe viitor.

Revenim in curand cu poze de la eveniment.


Articole similare cu "Cum a fost la KOE Drift, Cluj":
  • Ziua 2: Chevrolet DragRacing – Satu Mare - 15 June, 2009;
  • Ziua 1: Nyiregyhaza DragRacing – Ungaria - 14 June, 2009;
  • BMW Motorsport castiga cursa de 24h de pe Nurburgring - 17 May, 2010;
  • KOE 09 – A doua zi: Finalele - 7 September, 2009;
  • Video: Accidentul de la 4TuningFestival – Mall Baneasa - 4 October, 2009;
  • Tag-uri: » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » »

    3 comentarii »
    • Kretzoo a zis:

      salut…am auzit despre asta abia duminica la ora 2….deci nu am mai putut ajunge….desi stiam despre KOE de mai bine de 3 luni…sunt foarte incantat caci in sfarsit s-a organizat si la noi in tara un astfel de eveniment,foarte renumit in lume,ca sa nu particularizez sa zic ca doar in Japonia sau China…sau in tarile asiatice.
      In legatura cu spectatorii nu ai ce sa le faci…poate dupa ce inteleg cu adevarat ce inseamna tuningul…show-ul sau driftingul,poate atunci o sa fie mai civilizati.
      In orice caz,felicitari concurentilor romani,dar si a acelora care au pus suflet in acest “event”.Va asteptam cu drag si la anul,in alta etapa a KOE in Romania. Inca odata felicitari!!!

      Kretzoo
      (Moldovanu Bogdan-16 ani)

    • 4TuningFESTIVAL Baneasa Shopping City - TuningHost - Portal de tuning si motorsport a zis:

      […] unor persoane cu experienta in organizarea competitiilor de acest gen, cum au fost cei de la KOE Cluj, elementele de siguranta atat pentru public cat si pentru participanti fiind doar niste garduri, […]

    • KOE Drift, 15-16 Mai 2010 @ Polus Cluj - TuningHost - Portal de tuning si motorsport a zis:

      […] a fost anul trecut puteti afla din articolele noastre (adica aici si aici) iar mai jos gasiti comunicatul de presa si afisul evenimentului. KOE Drift 2010, […]

    Discuta despre "Cum a fost la KOE Drift, Cluj":

    Comments

    comments

    Te rugam sa pastrezi un limbaj decent. Ramai pe subiect si fara spam.


    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function show_subscription_checkbox() in /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/comments.php:97 Stack trace: #0 /home/tuningho/public_html/wp-includes/comment-template.php(1472): require() #1 /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/single.php(143): comments_template() #2 /home/tuningho/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include('/home/tuningho/...') #3 /home/tuningho/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/tuningho/...') #4 /home/tuningho/public_html/index.php(17): require('/home/tuningho/...') #5 {main} thrown in /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/comments.php on line 97