Chevrolet DragRacing – 14 Iunie, Satu Mare

Cu siguranta, sunt multi printre voi care tanjesc dupa o cursa legala organizata ca la carte. Cei care au avut placerea de a experimenta modul in care se tin cursele legale din stiu la ce ma refer. Din fericire, o astfel de cursa legala va avea loc si la noi in tara, pe 14 Iunie, pe aeroportul din Satu Mare.

Gratie celor de la AutoSportClub Satu Mare in colaborare cu DragRacing.hu si DragRacing.ro, vom putea experimenta o cursa legala la standarde europene, chiar la noi in tara.

De mentionat este si faptul ca pe 13 iunie are loc o etapa din cadrul campionatului maghiar de , ce se tine la , un aeroport din Ungaria la o distanta de ~85km de Satu Mare. Ce incerc sa subliniez aici este ca toti pasionatii de drag racing pot avea un weekend plin: Sambata – 13 Iunie- curse la Nyiregyhaza iar Duminica – 14 Iunie la Satu Mare.

Noi va invitam sa participati la aceasta etapa cu toata increderea si cu toti caii putere disponibili, pentru ca nu veti fi dezamagiti. Stim ca nu este prima etapa de drag racing din , dar stim ca va fi prima etapa de drag racing la nivel european din Romania.

Pe langa drag racing, veti mai putea simti caldura cauciucurilor incinse din cadrul unui spectacol de drift, veti puteti viziona numeroase masini modificate deoarece va fi si o expozitie de tuning, veti putea viziona un dragster pe viu, veti putea vedea parti din istoria automobilistica ce vor fi expuse in cadrul unui OldTimer Expo, veti putea face un test drive cu noul pe o pista special amenajata si veti descoperi multe alte surprize ce va vor astepta la fata locului.

Nu uit sa mentionez faptul ca nu vor fi doar participanti din Romania ci si multi participanti de peste hotarele tarii, majoritatea din Ungaria, dar nu va dau mai multe detalii despre masinile straine ce vor veni prin cuvinte, ci printr-o serie de filmulete. Doar asa va veti putea imagina cum va fi la Satu Mare.

Sub filmulete, va rog sa cititi si regulamentul de concurs -pentru cei interesati in a participa- cat si comunicatul oficial de presa. De asemenea, va invitam sa vizitati si forumul www.dragracing.ro pentru mai multe detalii despre urmatoarele curse legale din Romania sau Ungaria.

Dragracing @ Lachaza, HUNGARY – XPROVID Films. from xprovidfilms on Vimeo.

Dragracing @ Lachaza, HUNGARY > ROUND 2. – XPROVID Films. from xprovidfilms on Vimeo.

Dragracing @ Pécs – Round 3. – XPROVID Films. from xprovidfilms on Vimeo.

International Honda Meeting @ Dragracing.hu – Lachaza, HUNGARY – XPROVID Films. from xprovidfilms on Vimeo.

REGULAMENT DE CONCURS
Chevrolet DragRacing


Asociatia AutoSportClub Satu Mare reglementeaza desfasurarea concursului de accelerare
Chevrolet DragRacing conform prezentului regulament de concurs.
Capitol 1
*Conditii de participare pentru automobile (categoria STREET), concurenti si public
spectator
A. Taxe de participare
A1. Taxa participare concurenti : 75 RON / participant (include pretul biletului de intrare)
A2. Taxa participare spectatori : 15 RON / spectator


B. Automobile
B1. Automobilele admise sunt cele inmatriculate in Romania sau strainatate, cu inspectia
tehnica periodica la zi
(Exceptie facand automobilele din clasa PRO), respectiv cu
asigurarea obligatorie valabila in perioada desfasurarii
concursului.
B2. Masina trebuie sa dispuna de certificat de inmatriculare valabil (Exceptie facand
automobilele din clasa PRO).
B3. Nu este permisa urcarea cu o grupa mai sus.
B4. Nu e permisa folosirea de roti de rezerva subtiri.
C. Concurenti
C1. Participantii admisi sunt cei care poseda permis de conducere cel putin de categoria B, si
au vechime mai mare de 1 an la permisul de conducere. Fiecare participant ce va lua parte la
acest concurs, sub incidenta acestui regulament particular, va participa pe propria raspundere, si
isi asuma intreaga raspundere, atat juridica cat si materiala, reclamatii sau revendicari fata de
posibile pagube produse automobilului de concurs sau unor terte persoane.
C2. In cazul obtinerii unui timp mai bun de 11 secunde, este obligatorie folosirea castii de
protectie.
C3. Pe toata suprafata alocata evenimentului maxima admisa este de 40km/h, cu exceptia
zonei active a pistei de concurs.
C4. Se interzice efectuarea de cerculete sau burnout in oricare parte a suprafetei
evenimentului, cu exceptia zonei special alocate : portiunea de incalzire.

D. Public

D1. Pista trebuie separata de publicul spectator printr-un perete din beton, garduri sau cordon
dublu.

D2. Orice persoana din public ce prezinta un comportament neadecvat, nu respecta indicatiile
oficialilor cursei sau ale persoanelor desemnate pentru a asigura securitatea cursei, forteaza
gardurile sau se pozitioneaza in afara zonelor special desemnate pentru public, deterioreaza
proprietatea Aeroportului si organizatorilor sau altor parti terte vor fi escortate in afara Aeroportului

International Satu Mare, fara a li se returna taxa de intrare si vor raspunde contraventional pentru faptele savarsite.

D.3 Politica de securitate a organizatorilor privind siguranta spectatorilor, a concurenTilor si a
terenului folosit:
• La înscriere în concurs, concurentii semnează declaratie pe propria răspundere în cazul
producerii unui accident sau daună produsă. Fiecare autovehicul concurent este verificat
de comisie tehnică, constatat fiind ansamblul de directie, anvelope, tren de rulare,
obiecte de sigurantă. etc. Se fac verificari aleatorii dupa fiecare mansa de concurs
• Înainte de începerea programului, animatorii programelor de divertisment semnează
declaratie pe propria răspundere în cazul producerii unui accident sau daună produsă
părtilor terte.
• Serviciul de ambulantă va fi prezent cu 2 echipaje: unul pe partea exterioară a pistei de
accelerare, in apropierea căilor de acces, pentru interventie în cel mai scurt timp în cazul
unei solicitări din partea spectatorilor. Un echipaj al Serviciului de Ambulantă si al
Serviciului Pompieri vor fi prezenti în interiorul gardurilor de securitate, pentru a interveni
în cel mai scurt timp pe pista de accelerare / decelerare.
• Responsabilitatea Jandarmeriei: asigurarea securităTii pistei de accelerare / decelerare
în sensul ca nici un spectator sau persoană neautorizată să nu poată intra în perimetrul
concursului, peste gardurile de securitate. Pe lângă asigurarea pistei, intră in
responsabilitatea Jandarmeriei asigurarea ordinii în cadrul vizitatorilor în perimetrul
evenimentului, interventie în caz de solicitare sau în caz de perturbarea ordinii si derulării
evenimentelor.
• Responsabilitatea Politiei Rutiere: asigurarea sigurantei si fluiditatii traficului rutier pe
drumurile publice, directia Satu Mare – ClujNapoca, Satu Mare- Viile Satu Mare.
Organizatorul va folosi marcaje speciale pentru ghidarea si informarea vizitatorilor, va
informa prin mass-media vizitatorii despre punctele de acces, insa responsabilitatea
pentru respectarea regulilor de circulatie in afara perimetrului Aeroportului revine
conducatorilor auto. Organizatorul va mediatiza in cadrul concursului importanta disciplinei
rutiere.

Constructii si masuri interne de securitate:
• Garduri de securitate, dimensiune 3×1,20m, pe o lungime de 400 de metri pe partea
laterală a pistei, dublate în anumite portiuni strategice.
• Separarea pistei de încălzire-aliniere la start prin garduri si securitate
• Separarea pistei de readucere, cu limitare de 40 de km/h
• Limitare de 5km/h in imprejurimea parcurilor de service
• Separarea si acoperirea echipamentelor speciale de pe pista Aeroportului (balize de
ghidare, alte echipamente). Supravegherea acestor echipamente se va face in colaborare
cu Jandarmeria Satu Mare.
• Stingătoare de incendiu medii (12 buc) în punctele strategice ale pistei
• Sistem de comunicare prin walkie-talkie între organizatorii (24RO+24HU)
• Luând în considerare suprafata terenului, organizatorii vor folosi scutere sau motorete
electrice sau de (5km/h) pentru o organizare eficientă si interventie rapidă.

Capitol 2

Grupe de participare (categoria Street)
(Prescurtari utilizate: FWD: tractiune fata, RWD: tractiune spate, AWD: tractiune integrala)
sub 1600 cmc – S1
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea sub 1600cmc normal aspirat sau
sub 1000cmc supraalimentat (/compresor). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85,benzina de curse
sub 2500 cmc – S2
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune pe doua roti, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 1601-2500cmc
normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel aspirat sau sub 1600cmc supraalimentat (turbo/compresor).
Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse

sub 3800 cmc – S3
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea cuprinsa intre 2501-
3800cmc normal aspirat sau sub 1600cmc Wankel supraalimentat sau intre 1601-2500cmc supraalimentat
(turbo/compresor). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse

peste 3800 cmc – S4
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din care doua roti motrice, avand motorul cu cilindreea peste 3801cmc normal aspirat sau peste 2501cmc supraalimentat (turbo/compresor). Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse

AWD – S5
Toate masinile dotate cu motor pe benzina in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si tractiune integrala. Combustibilul permis este doar cel din comert – benzina, E85, benzina de curse


Diesel – S6

Toate masinile dotate cu motor diesel in 2 sau 4 timpi, in linie, V sau boxer, cu patru roti din care 2 sau toate rotile motrice si cu motorul aspirat sau supraalimentat cu turbo sau compresor.Combustibilul permis este doar cel din comert – motorina sau biodiesel.

Categorie speciala:
TEST
Concurentii care nu intrunesc conditiile necesare pt a participa la cat. Street si nu au licenta PRO se incadreaza automat la categoria speciala Test. Categoria Test nu are subcategorii.

2.1 Regulile generale ale categoriei Street.


• Se incadreaza in categoria Street acele autovehicule care au fost produse in serie si se
pot/puteau achizitiona din comert.
• Nu este permisa schimbarea pozitiei motorului fata de cea originala.
• Masina poate fi dotata exclusiv cu motorul original. Exceptie face situatia in care noua
motorizare a fost inscrisa in talonul masinii, dar numai daca dispunerea motorului
corespunde cu cea de origine, respectiv longitudinala sau transversala.
• Este permisa modificarea motorului, transmisiei si a sistemului de evacuare. Cilindreea
motorului poate fi marita pana la maxim cota R2, acest lucru nu schimba incadrarea in
grupa chiar daca prin aceasta se depaseste limita de cilindree pentru grupa respectiva. Se
admite modificarea cilindreei originale prin folosirea altor componente interne (stroker kit)
cu mentiunea ca daca prin aceasta se depaseste limita de cilindree pentru grupa
respectiva, masina va fi incadrata in grupa corespunzatoare noii cilindree. Nu se admite
marirea cilindreei prin folosirea altor componente interne (stroker kit). Nu se admite
dotarea ulterioara cu sisteme de admisie fortata (turbo/compresor) decat daca noua
putere a motorului este trecuta in documentele masinii, acest lucru ridicand cu o grupa
incadrarea masinii. Sistemul de evacuare trebuie sa aiba terminatia in locul prevazut
original.
• Usurarea masinii este permisa prin schimbarea unui singur element metalic de caroserie
(portbagaj, etc). Masina trebuie sa dispuna de toate scaunele si banchetele
prevazute in talon, geamurile nu pot fi inlocuite cu altele din plastic. Elementele de
siguranta prevazute de codul rutier trebuie de asemenea sa existe. Sunt permise evazari,
adaugiri pt tuning vizual.
• Masina trebuie sa dispuna de certificat de inmatriculare valabil.
• Nu este permisa urcarea cu o grupa mai sus.
• Nu e permisa folosirea de roti de rezerva subtiri!
• Anvelopele permise sunt doar cele de strada, cu simbol E, (incluzând si modelele de semicompetitie,
de ex. Yokohama A048 sau Toyo R888) respectiv anvelopele de strada simbol
D.O.T. de mai jos: Mickey Thompson: Sportsman, BFGoodrich : g-Force Super Sport A/S,
BFGoodrich : g-Force T/A KDW, BFGoodrich : g-force Sport, BFGoodrich : Radial T/A ,
Cooper GT, Hoosier : Pro Street, GoodYear : Eagle GT II, GoodYear : Coker Pro
Trac, General Tires
De asemenea pe fiecare axa trebuie sa existe anvelope si jante de dimensiunea minima
cea omologata pentru tipul de caroserie, respectiv pe toata suprafata de rulare a anvelopei
trebuie sa existe profil de minim 2mm adancime. Cea mai mare dimensiune admisa pentru
anvelope este cea pentru care acestea nu depasesc aripa in exterior.
• Nu se permite utilizarea protoxidului de azot (NOS), acest lucru ducand la descalificare
imediata.
• Este permisa folosirea de roti ajutatoare.
• In cazul obtinerii unui timp mai bun de 11 secunde, este obligatorie folosirea castii de
protectie.
• Combustibilul permis este doar cel ce se gaseste in comert: benzina de pompa, E85,
motorina, biodiesel, benzina de curse.

Capitol 3


Grupele de participare categoria PRO
Prescurtari utilizate: FWD: tractiune fata, RWD: tractiune spate, AWD: tractiune integrala
Auto sub 1500 ccm FWD cu supraalimentare Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si
tractiune pe rotile din fatza, avand motorul pe benzina cu cilindreea sub 1500cmc (inclusiv) si
utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot.
SIMBOL: AP1


Auto peste 1500 ccm FWD cu supraalimentare Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si
tractiune pe rotile din fatza, avand motorul pe benzina cu cilindreea peste 1500cmc si utilizand
supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot.
SIMBOL: AP2


Auto sub 2100 ccm RWD/AWD cu supraalimentare Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si
tractiune pe rotile din spate sau integrala, avand motorul pe benzina cu cilindreea sub 2100cmc
inclusiv si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot.
SIMBOL: AP3


Auto peste 2100 ccm RWD/AWD cu supraalimentare Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si
tractiune pe rotile din spate sau integrala, avand motorul pe benzina cu cilindreea peste 2100cmc
si utilizand supraalimentare cu turbina, compresor sau protoxid de azot.
SIMBOL: AP4


Auto sub 2000 ccm normal aspirate si sub 1600 ccm diesel Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si
tractiune pe doua roti sau integrala, avand motorul pe benzina cu cilindreea sub 2000cmc inclusiv
normal aspirat si toate masinile diesel (explozia nu e cauzata de scanteie) sub 1600cmc (inclusiv)
aspirate sau supraalimentate
SIMBOL: AP5


Auto peste 2000 ccm normal aspirate si peste 1600 ccm diesel Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti si
tractiune pe doua roti sau integrala, avand motorul pe benzina cu cilindreea peste 2000cmc
normal aspirat si toate masinile diesel (explozia nu e cauzata de scanteie) peste 1600cmc
aspirate sau supraalimentate
SIMBOL: AP6

SPECIAL Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti
(exceptand rotile ajutatoare) si tractiune pe doua roti sau integrala si care utilizeaza un alt
combustibil decat benzina sau diesel. Masina poate fi dotata cu un sasiu modificat, poate folosi
roti cu diametru mai mare de 30 inch si mai late de 375 mm si obtine timpi sub 9.5 secunde pe
402m (sub 6.5 secunde pe 201m).
SIMBOL: AP7


DRAGSTER Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti din
care doua roti motrice si care utilizeaza orice combustibil cu proprietati verificabile (concurentul
sau echipa sa sunt responsabili pentru manipularea in siguranta a acestuia) Sasiul poate fi
modificat sau artizanal, cu lungime de minim 5.6 m. Rotile trebuie sa fie mai late de 375 mm si cu
diametru peste 30 inch.
SIMBOL: AP8


JUNIOR Include:
Toate masinile dotate cu motor in 2 sau 4 timpi, in linie, V, boxer sau Wankel, cu patru roti
(exceptand rotile ajutatoare) si tractiune pe doua roti sau integrala si a caror cilindree nu
depaseste 250cmc. Varsta concurentului trebuie sa fie cuprinsa intre 14-18 ani si are nevoie de
acordul scris al parintilor pentru a concura.
SIMBOL: AP9


3.1 Reguli generale ale categoriei PRO
• Este permisa modificarea motorului, transmisiei si evacuarii si dotarea motorului cu
sisteme de admisie fortata (supraalimentare). Sistemul de evacuare trebuie in toate
cazurile sa scoata gazele in afara perimetrului caroseriei pentru a evita patrunderea
acestora in habitaclu sau sub capota.
• Motorul poate fi asezat oriunde si nu trebuie sa corespunda cu marca de origine, de
exemplu e permisa folosirea unui motor de Ford pe caroserie Renault. Motorul trebuie
separat de habitaclu/scaunul soferului printr-un invelis solid. In cazul in care motorul este
mutat si prin aceasta peretele antifoc nu isi mai poate indeplini rolul, este necesara
folosirea cel putin a urmatoarelor materiale de protectie: motorul si lantul de transmisie
(schimbator, cardan, diferential) trebuie separate de sofer printr-un scut de minim 3mm
grosime din fier/otel sau 4mm grosime kevlar. Prin habitaclu nu pot trece nici un fel de
conducte (exceptand cele ale sistemului original de incalzire) din care pot iesi lichide
periculoase pentru sofer in cazul unui accident (lichid de racire, ulei de motor, ulei de cutie
de viteze). Daca e necesara trecerea unei asemenea conducte prin habitaclu, ea se va
trece printr-o teava de protectie sau tunel inchis pe toata lungimea habitaclului. Daca
transmisia motorului utilizeaza lant, acesta se va proteja cu o aparatoare din tabla de
grosime minima 2 mm impotriva agatarii sau antrenarii unor obiecte straine.
• Radiatorul de apa poate fi de orice tip sau capacitate. Se poate amplasa oriunde in afara
habitaclului.

Rezervoarele de combustibil, ulei sau lichid de racire trebuie izolate cu pereti antifoc de
habitaclu in asa fel incat in cazul unei revarsari, scurgeri sau defectari a rezervorului
lichidul sa nu patrunda in habitaclu, nici sub capota sau pe sistemul de evacuare in cazul
combustibilului. Busonul rezervorului de combustibil nu are voie sa iasa in afara caroseriei
si trebuie sa se inchida ermetic. Mentinerea temperaturii combustibilului din rezervor cu
mai mult de 10 grade Celsius sub temperatura mediului inconjurator este interzisa.
• Usurarea caroseriei este permisa, inlocuirea elementelor de caroserie cu altele din plastic,
carbon, sau dotarea cu rollbar/rollcage nu schimba incadrarea. Toate elementele de
caroserie, inclusiv geamurile laterale si luneta, pot fi din policarbonat de minim 3 mm.
Parbrizul poate fi cel original sau pe baza de policarbonat de minim 5mm grosime. Vor fi
respinse masinile ale caror parbriz este in asa masura deteriorat incat impiedica
vizibilitatea sau prezinta riscul deteriorarii mai ample pe durata evenimentului.
• Este interzisa folosirea rotilor subtiri de rezerva! E permisa utilizarea unor roti subtiri,
special construite pentru cursele de drag si care rezista la viteze mari.
• E permisa folosirea oricarui tip de anvelopa slick.
• Urcarea intr-o grupa superioara este interzisa, cu urmatoarele exceptii:
o orice masina care obtine un timp mai bun de 10.5 secunde poate urca in grupa
AP4
o la grupa SPECIAL e permisa urcarea o grupa, daca rezultatele obtinute justifica
aceasta, respectiv sub 9.5 secunde pe 402 metri sau sub 6.5 secunde pe 201
metri
• In cazul inscrierii intr-o grupa superioara nu se poate reveni cu vehiculul in cauza la grupa
originala pe perioada intregului sezon!
• Este obligatorie folosirea castii de protectie in categoria Profi. Masinile cu timpi sub 9
secunde pe 402 m sau sub 5.5 secunde pe 201 m trebuie dotate cu rollcage! Aceste
masuri de siguranta sunt obligatorii incepand cu prima realizare a timpului respectiv, chiar
daca masina devine mai lenta dupa aceea.
• Se recomanda dotarea cu extinctoare sau instalatii de stingerea incendiilor omologate FIA,
respectiv instalarea unui comutator electric general si folosirea combinezoanelor ignifuge
la toate grupele Profi.
• Orice fel de butelie in afara extinctorului duce la incadrarea in grupa corespunzatoare
cilindreei si transmisiei existente dar considerat cu supraalimentare
(turbo/compresor/nitro).
• E permisa folosirea unor roti ajutatoare.
• Combustibilul poate fi orice combustibil adecvat motorizarii si care se gaseste in comert
(de exemplu e permisa benzina de curse, dar nu si cea obtinuta artizanal, cu proprietati
neverificabile)

Capitol 4
Modalitatea de desfasurare a competitiei

Orar :
– Ora incepere inscrieri : 8:30
– Ora terminare inscrieri : 13:00
– Verificari tehnice ale masinilor de concurs : incepand cu ora 9:00
– Ora incepere concurs : 10:00
– Ora terminare concurs : 18:00
– Festivitate premiere : 18:30 – 19:00
– Ora terminare eveniment : 19:00
Oficialitati:
Organizatori: AutoSportClub Satu Mare, Multikulti SRL, DragRacing Hungary
· Director de concurs: Kohári Zoltán
· Director tehnic: ing. Nastor Ioan
· Arbitru de pista: DragRacing HU
· Arbitru de cronometrare: DragRacing Hu
Distanta cursei : 402.33 metrii
Distanta zonei de franare : 600 metri
A. Inscrierea
Inscrierea se face prin completarea si semnarea fisei de inscriere in ziua concursului la pupitrul de
inscrieri. Daca exista taxa de inscriere sau taxa pentru verificarea tehnica, aceasta se va achita in
momentul inscrierii conform Regulamentului de Concurs. Prin semnarea fisei de inscriere
concurentul accepta prezentul Regulament precum si Regulamentul de Concurs si se obliga sa
nu fie sub influenta alcoolului sau drogurilor pe perioada concursului. Arbitrii de concurs au
dreptul sa verifice starea concurentului in orice moment din concurs.
Un concurent se poate inscrie cu mai multe masini in grupe diferite, dar numai cu o masina la
fiecare grupa.
Un autovehicul poate fi inscris intr-o singura categorie
Vehiculul de concurs se va incadra intr-una din grupe pe baza criteriilor tehnice. Nu exista
posibilitatea urcarii in grupe.

In masura in care pe perioada concursului starea vehiculul de concurs se modifica fata de cea
prevazuta pe fisa de inscriere (tip, sofer, supraalimentare, transmisie sau cilindree) si acest lucru
se poate verifica, atunci concurentul va fi descalificat.
Organizatorul recomanda inscrierea in prealabil a concurentilor prin completarea si trimiterea pe
e-mail a cererii de inscriere in concurs, pe adresa satumare@dragracing.ro

Relatii cu concurentii
din partea organizatorilor locali: Culcian Alex, 0753-027-327.


B.Verificare administrativa si tehnica
Verificarea administrativa si tehnica va avea loc in parcul rece, pe baza Regulamentului de
Concurs. Dupa verificarea tehnica este interzisa efectuarea altor modificari pe masini decat
schimbul anvelopelor sau reprogramarea calculatorului. In caz contrar concurentul trebuie sa se
prezinte din nou la verificarea tehnica, chiar daca este vorba de remedierea unor defectiuni prin
schimbarea unor piese.
Neprezentarea la o noua verificare poate duce la descalificarea concurentului.
La verificarea tehnica si dupa aceea masina trebuie sa poarte numarul de concurs in permanenta.
Startul fara numar de concurs duce la descalificare. Pierderea numarului de concurs trebuie
raportata imediat organizatorului.
Automobilele care nu au fost inscrise si au trecut de revizia tehnica (si nu apartin organizatorilor)
nu pot ajunge sub nici o forma in zona pistei de concurs.
Antrenamentele cronometrate sunt organizate conform ordinii de inscriere si directivelor
organizatorilor si arbitrilor la fata locului.
Calificarile se vor desfasura conform orarului din prezentul Regulament Particular.
Fiecare concurent poate obtine timpi numai cu masina inscrisa personal in concurs. In caz contrar
se anuleaza inscrierea lui si a masinii in cauza.
Toti concurentii au MINIM o mansa de antrenament cronometrata. De principiu, in functie de
conditiile existente si numarul de participanti, concurentii pot avea teoretic un numar nelimitat de
antrenamente cronometrate in perioada desemnata pentru acestea. Organizatorul poate limita
numarul de antrenamente cronometrate daca considera necesar acest lucru.
Rezultatele trebuie sa existe in forma printata sau pe ecran pentru a fi consultate in permanenta
de catre concurenti.
Pe perioada concursului, zona de parc rece are regim de parc inchis.

Orice reparatie sau interventie la vehicul exceptand schimbul de roti sau reprogramarea ECU,
trebuie anuntata in prealalbil directorului tehnic, in scris, pentru a supraveghea si valida operatia.
Alimentarea se poate face numai in prezenta unei persoane autorizate de organizator, in locurile
special prevazute.

Este permisă scoaterea masinii din parc pentru realimentare, cu anuntarea
arbitrilor de concurs. La intoarcere masina va trece printr-o noua inspectie tehnica.
Concurentul se va afla in permanenta in apropierea vehiculului de concurs.
C. Pista de concurs
Pista de concurs pentru cursele de accelerare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
– Sa aiba in componenta doua benzi paralele pe suprafata plana, de latime totala minim 15 metri.
– Pista trebuie separata de publicul spectator printr-un perete din garduri sau cordon dublu, cu
10m spatiu intre cordoane si cel putin cordonul interior metalic.
– Trebuie prevazuta o banda de intoarcere dupa linia de sosire cu lungimea minim cat distanta de
concurs.
4.4.1 Distanta de concurs: Pentru toate categoriile distanta de concurs este de 1/4 mile respectiv
402.33m sau 1/8 mile respectiv 201.16m la unele curse, functie de Regulamentul de Concurs.
In caz de avariere a vehiculului, directorul tehnic va efectua o noua verificare tehnica.
D. Benzile de concurs:
Cursele permit de fiecare data startul a doi concurenti. Cele doua benzi de concurs beneficiaza
de start comun, dar cronometrarea este independenta. Concurentii pot lua startul nu numai in
perechi ci si individual, iar in finale in cazul unei curse „bye” concurentul e obligat sa realizeze o
cursa regulamentara de unul singur. Atingerea cu roata sau traversarea liniei de separare a
benzilor sau de demarcare a marginii pistei duce la anularea cursei respective pentru concurentul
in cauza.
E. Semaforul
Semaforul de start ofera functiile necesare pentru alinierea la start si alegerea corecta a
momentului startului. Sirul de lampi ofera informatii despre momentul cand concurentul poate intra
la start, respectiv daca acesta a oprit in pozitia corecta pentru start. Pe baza aprinderii succesive
a lampilor, lumina verde va semnaliza momentul startului. Lumina rosie indica startul incorect
efectuat (start furat sau dat in marsarier). Lumina verde indica si castigatorul cursei.

F. Fotocelulele
Exista minim 6 fotocelule pe fiecare banda de concurs, care sesizeaza pozitia masinii de concurs
in fiecare punct de masura. Acestea sunt dispuse astfel:
• 3 bucati fotocelule la start: pre stage(1), stage(2) si guard beam(3)
aceste 3 linii sesizeaza pozitia corecta a concurentului la start si startul incorect si
respectiv ajuta la declansarea cronometrarii si masurarea timpului de reactie.
• 1 buc fotocelula la 60 feet (60 picioare)
• 1 buc fotocelula la linia de sosire (la 1/4 sau 1/8 mile)
• 1 buc celula cu 20m inaintea liniei de sosire, pentru masurarea vitezei de sosire. Valoarea
vitezei este media vitezei pe ultimii 20m.
G. Cronometrarea
In fiecare punct de masurare rezultatul are precizia de o miime de secunda.
• Masurarea timpului net e declansata de deblocarea razei celulei stage(2.) sau intreruperea
razei celulei guard beam(3.). Pentru cronometrarea timpului net e nevoie de un start
corect, respectiv timp de reactie pozitiv.
• Durata timpului de reactie tine de la aprinderea luminii verzi a semaforului pana la
inceperea masurarii timpului net.
• Timpul brut este suma timpului net si a timpului de reactie.
• Organizatorul are posibilitatea masurarii unor timpi informativi partiali la jumatatea pistei, la
330, 660 sau 1000 feet (picioare).


H. Calificari

Este interzisa patrunderea pe pista de concurs a concurentilor sau masinilor care n-au trecut de
verificarea administrativa si tehnica si nu au primit drept de participare la concurs.
Calificarile se vor desfasura conform orarului din Regulamentul de Concurs.
• Fiecare concurent are dreptul la cel putin o cursa cronometrata.
• Fiecare concurent poate obtine timpi de calificare numai cu masina inscrisa personal in
concurs. In caz contrar, se anuleaza inscrierea lui si a masinii in cauza.
• Este posibila intrarea pe pista a unei masini inscrise cu alt sofer decat cel desemnat, dar
acest lucru trebuie semnalat arbitrului de start care va marca timpul obtinut ca si timp de
test, acesta nefiind valabil pentru calificari.
• Rezultatele calificarilor trebuie sa fie in permanenta la dispozitia concurentilor pe un
monitor sau sub forma tiparita. Daca formatul electronic nu este posibil, se vor afisa liste
printate din ora in ora pe panoul oficial de afisaj.
• Organizatorul poate asigura categoriei Profi perioade separate de calificari, in care e
permis exclusiv startul concurentilor din aceasta categorie.
• Pe perioada calificarilor se pot alinia la start de oricate ori doresc concurentii oricaror
grupe si categorii, in orice combinatie de perechi. Organizatorul poate impune o limita a
curselor de calificari.

•Nu sunt permise curse in care gokart-uri, motociclete sau quad-uri concureaza cu masini,
nici macar demonstrativ.
• Pe tot parcursul evenimentului in autoturism se va afla o singura persoana (concurent), cu
exceptia actiunilor lansate de catre organizatori.
I. Finalele concursului
Finalele se vor desfasura conform tabelei de 8 concurenti, adica vor concura primii 8 clasati din
fiecare grupa pe baza celui mai bun timp net obtinut la calificari. Cursele sunt prin eliminare,
castigand cel care realizeaza un timp brut (timp de reactie plus timp net) mai bun.
• Deoarece timpul de reactie conteaza pentru castigarea cursei, se poate intampla ca timpul
net si viteza mai buna sa fie obtinute de pierzator. In acest caz, daca se realizeaza un
record de timp sau viteza, acesta este valabil, chiar daca timpul de reactie a fost mai slab.
• Desfasurarea finalelor poate avea loc cu sau fara desemnarea unei zone de incalzire,
conform Regulamentului de Concurs. Daca exista aceasta zona, finalele vor incepe prin
apelarea concurentilor. Concurentii care nu se prezinta la apel si nu se aliniaza in zona de
incalzire, pierd dreptul de a intra in finale. Locul acestora in grila de start ramane gol, dar
isi pastreaza punctele obtinute prin calificare in cadrul categoriei Profi. In cazul in care la
start nu se prezinta concurentii calificati pentru finale, acestea se desfasoara respectand
tabela de 8 si utilizand sistemul de curse „bye”, obligatoriu la categoria Profi. La categoria
Street acest lucru poate sa difere, in functie de Regulamentul de Concurs. Daca numarul
celor inscrisi la o grupa este mai mic de 8, cursele se vor desfasura pe baza regulilor
tabelei incomplete.
Tabela completa de 8 concurenti:
• Perechile pe curse se constituie astfel, in fiecare grupa: 1-8, 2-7, 3-6, 4-5. Concurentii
sferturilor de finale sunt cei care merg mai departe in urma optimilor. Castigatorul perechii
1-8 concureaza cu cel al perechii 4-5, respectiv castigatorul perechii 2-7 se va intrece cu
cel al perechii 3-6. Mai departe, castigatorii acestor curse vor constitui finalistii. Locul 3 se
decide pe baza timpului brut obtinut in sferturile de finala.
• o cursa Bye este cursa in care concurentul ia startul de unul singur. In acest caz, pentru a
merge mai departe sau a castiga cursa este nevoie de un start regulamentar si de sosirea
la finish.
• In cazul in care tabela de 8 este incompleta, finalele se vor desfasura conform
urmatoarelor reguli:


Tabela de 7 concurenti
:
• 1-bye, 2-7, 3-6, 4-5. Concurentii sferturilor de finale se constituie din cei ce trec de optimi.
Concurentul 1 calificat se va intrece cu castigatorul perechii 4-5, respectiv castigatorul
perechii 2-7 cu cel al perechii 3-6. Mai departe, castigatorii acestor curse vor constitui
finalistii. Locul 3 se decide pe baza timpului brut obtinut in sferturile de finala.

Tabela de 6 concurenti:
• 1-6, 2-5, 3-4. Concurentii sferturilor de finale se constituie din cei ce trec de optimi.
Castigatorul perechii 1-6 merge in cursa „bye”, respectiv castigatorul perechii 2-5 se intrece cu cel al perechii 3-4. Mai departe, castigatorii acestor curse vor constitui finalistii. Locul 3 se decide pe baza timpului brut obtinut in sferturile de finala.

Tabela de 5 concurenti:
• 1-bye, 3-4, 2-5. Componentii sferturilor de finala vor fi cei care trec de optimi. Concurentul
nr. 1 calificat se intrece cu castigatorul perechii 3-4, iar castigatorul perechii 2-5 merge in
„bye”. Castigatorii celor doua curse vor merge in finala, locul 3 fiind adjudecat
concurentului iesit din sferturi.
Tabela de 4 concurenti:
• 1-4, 2-3. Castigatorii celor doua curse vor fi finalistii. Locul 3 se decide pe baza timpului
brut obtinut in sferturile de finala.


Tabela de 3 concurenti
:
• 1-bye, 2-3. Castigatorii celor doua curse vor fi finalistii.
In finale dreptul de a alege banda de concurs ii revine concurentului cu pozitia mai buna in grila
de calificare.
• Este descalificat concurentul care in finale nu se prezinta in maxim 1 minut la linia de start
dupa ce a fost apelat. In caz de forta majora directorul de concurs poate dispune
prelungirea timpului de asteptare.
• Pe perioada finalelor, primele 8 masini care au obtinut cei mai buni timpi in ziua de
concurs, indiferent de grupa cu exceptia AP8 (Dragster), vor participa la o finala absoluta
care se numeste Super Finish.

J. Premiere
La toate concursurile concurentii clasati pe primele trei pozitii din grupa vor fi premiati. Daca in
cadrul unei grupe au fost 4 sau mai putini inscrisi, organizatorul poate premia doar primul loc.
Prezenta la premiere este obligatorie pentru toti concurentii.
K. Contestatii
Contestatii:
• Pot depune contestatii la directorul de concurs toti concurentii la maxim 30 minute dupa
afisarea rezultatului oficial.
• Intentia de contestatie trebuie anuntata imediat pe durata curselor, ca arbitrii de concurs
sa poata muta masina partii contestate imediat dupa intoarcerea concurentului din cursa.
Taxa de contestatie este 750 RON plus 1500 RON cautiune de service (daca e cazul),
suma care revine persoanei contestate in cazul unei contestatii nefondate. Partea
contestata este datoare sa se prezinte la verificare tehnica imediat dupa cursa in parcarea
inchisa desemnata. In cazul in care expertiza nu poate fi efectuata la fatza locului, comisia
tehnica va decide cum sa decurga verificarea tehnica a parametrilor in cauza.

• Daca se dovedeste intemeiata contestatia, contestatarului i se returneaza taxele achitate
si toate cheltuielile se vor imputa partii contestate. De asemenea, concurentul contestat va
fi descalificat.
• Arbitrarea contestatiei se va face de catre o comisie din 3 membri, dintre care: un arbitru
de concurs, un arbitru tehnic si un reprezentant al organizatorilor.
• Orice contestatie poate avea ca baza un singur argument.
• In cazul contestatiilor ce pot fi arbitrate administrativ, respectiv cu ochiul liber, fara a
necesita interventii mecanice, nu exista taxe sau cautiuni.
• Nu se pot contesta cronometrarile si deciziile arbitrilor.
• O contestatie poate cuprinde un singur subiect/motiv, tehnic sau sportiv, referindu-se la un
singur concurent.
• Nu se admit contestatii in grup sau impotriva mai multor concurenti.
L. Interdictii, amenzi
• Limita de viteza pe banda de intoarcere este de 40km/h dar organizatorul poate prevede si
valori mai mici pentru siguranta. Pe banda de intoarcere este obligatoriu condusul
disciplinat (fara acrobatii, slalom, drift, burnout sau opriri nejustificate).
• Depasirea vitezei permise sau comportamentul indisciplinat atrage dupa sine urmatoarele:
Amenda 150 RON pentru fiecare abatere. Dupa a doua atentionare sau amenda
concurentul poate fi descalificat de catre directorul de concurs.
M. Raspundere
Organizatorul, oficialii evenimentului, angajatii si reprezentantii lor sunt absolviti de orice
raspundere pentru daunele materiale sau injuriile produse de catre concurenti tertelor parti,
individual sau in grup.
Organizatorul va incheia asigurare pentru eventualele daune si pagube produse proprietăŃii
Aeroportului, sau altor părŃi terŃe în cadrul evenimentelor. Acest contract însă nu exonerează
răspunderea contravenŃională sau, după caz, penală a participanŃilor în caz de producerea
oricărei pagube materiale sau vătămări corporale.
Organizatorul nu raspunde pentru echipamentele sau obiectele lasate nesupravegheate in parcul
rece.
N. Interdictii referitoare la publicitate
Organizatorul interzice amplasarea oricaror reclame pe teritoriul parcului rece sau a pistei de
concurs. Exceptie fac reclamele afisate pe autoutilitare, masinile de concurs sau echipamentele
concurentilor si mecanicilor.
Daca organizatorul observa reclame interzise, va dispune indepartarea lor imediata. Exista
posibilitatea afisarii materialelor publicitare printr-un acord cu organizatorul, in masura in care
acestea nu aduc prejudicii contractelor publicitare sau de sponsorizare deja existente sau in curs
de incheiere.

O. Alte dispozitii
Toti participantii la eveniment participa pe propria raspundere.
• Concurentii sunt obligati sa respecte prevederile Regulamentului de Concurs si ale
Regulamentului de Baza. Nu este permis nimic din ce nu este prevazut sau reglementat in
regulamente. Concurentii pot trimite in scris sugestii legate de regulamente, pe care
organizatorul le poate accepta sau refuza pana la urmatorul eveniment. Ne rezervam
dreptul de a modifica regulamentul.
• Ciocnirea cu echipamentele pistei, in masura in care nu a fost cauzata de probleme
tehnice (inclusiv ale echipamentului de cronometrare), duce la descalificarea imediata si la
suportarea tuturor pagubelor cauzate organizatorului.
• Pe toata suprafata alocata evenimentului viteza maxima admisa este de 40km/h, cu
exceptia zonei active a pistei de concurs si a parcului rece unde limitarea de viteza este
de 5 km/h.
• Se interzice efectuarea de cerculete sau burnout in oricare parte a suprafetei
evenimentului, cu exceptia zonelor special alocate!
• Concurentii au obligatia de a reveni in parcul rece imediat dupa parcurgerea distantei de
concurs, respectand viteza maxima permisa.
• Concurentii au obligatia ca dupa fiecare cursa sa isi amplaseze masinile in asa fel incat sa
nu stanjeneasca pe concurentii ce vin dupa el si sa permita circulatia libera pe intreaga
suprafata a parcului rece.
• Organizatorii isi rezerva dreptul de a nu accepta un anume participant, automobil,
spectator sau grup de spectatori fara a da explicatii suplimentare.
Participantul nu este exonerat de raspundere pe motiv ca nu a citit regulamentul . Acesta are OBLIGATIA de a-l citi, si confirma acest lucru prin semnarea fisei de inscriere!!!


ORGANIZATORUL INCURAJEAZA CURSELE AUTOMOBILISTICE LEGALE, PE PISTA INCHISA SI ESTE ADEPTUL SIGURANTEI RUTIERE, IN ACEST CONTEXT RUGAM TOTI PARTICIPANTII, CONCURENTII SI PARTENERII SA RESPECTE REGULILE DE CIRCULATIE INAINTEA, IN TIMPUL SI DUPA SFARSITUL CONCURSULUI.

indexphp

Comunicat de presă 01: Chevrolet DragRacing

Este al treilea an consecutiv când in Satu Mare va avea loc un eveniment de talie internationala. Primele 2 evenimente, organizate în Centrul Nou s-au bucurat de un succes deosebit atât pe plan local, cât şi pe plan naţional. Ca o recunoaştere a nivelului organizării, asociaţia AutoSportClub va organiza împreună cu principalul actor central-european, echipa DragRacing Ungaria, organizatorul Campionatului Maghiar de Accelerare. Această echipă semnează şi etapa din 13 iunie, care va avea loc pe aeroportul Nyíregyháza, iar distanţa minoră între cele două municipii ne oferă prilejul de a organiza în 14 iunie, duminică, o etapă sătmăreană împreună cu partenerul maghiar, etapă la care, pe lângă sătmărenii entuziaşti vor participa şi performerii Campionatului Maghiar, şi-au anunţat prezenţa concurenţi din Austria şi Slovacia.

Partenerul principal al evenimentului este Chevrolet West Satu Mare.

Concursul de accelerare are ca scop să atragă atât concurenţi locali amatori, cât şi piloţi profesionişti. Dimensiunile pistei (cu o lungime de peste 2500m şi 45m lăţime) ne vor permite să organizăm concursul cronometrat pe o distanţă de 402,33metri (quarter-mile), cu măsurare legală de standarde internaţionale. Astfel rezultatele obţinute pot intra în portofoliul fiecărui concurent, pe baza tichetului de timp. Partenerul maghiar va asigura aparatura şi tehnologia pentru organizarea concursului, comisia de arbitri româno-maghiară fiind responsabilă pentru validarea rezultatelor. In curând, pe www.dragracing.ro se va publica regulamentul de concurs, în strictă concordanţă cu prevederile internaţionale.

Pe această pistă, pe lângă cursa de accelerare, spectatorii sătmăreni vor avea parte şi de alte programe automobilistice, vor putea admira animatori şi cascadori din elita internaţională, (Erdős Csaba Team si nu numai), pentru sexul feminin şi pentru copii se vor organiza programe de divertisment, programe atractive şi incitante, vom lansa acţiuni civile şi de caritate.

Securitatea publicului va fi garantată prin gardurile de protecţie, în lungime de 2500 metri, cordoane laterale, precum şi de agenţia de pază şi protecţie. Startul în competiţie se va realiza după verificări tehnice serioase a automobilului de concurs, vom asigura prezenţa ambulanţei şi a echipajului de pompieri/descarcerare.

Accesul publicului va fi posibil pe bază de bilete/invitaţie, (15RON, cu gratuitate sub 12 şi peste 60 de ani), parcarea automobilelor publicului se va organiza folosind intrarea din partea AeroClublui. Organizatorul va colabora, ca şi în anii precedenţi, cu Serviciul Poliţiei Rutiere pentru evitarea perturbării traficului şi pentru a asigura securitatea rutieră în zonă.

Parteneri media de specialitate:
-Pagina oficială a concursului: www.dragracing.ro şi chevrolet.dragracing.ro (în lucru)
-Pagina oficială în limba maghiară: www.dragracing.hu, www.365hp.ro,
-Parteneri speciali: www.tuninggarage.ro, www.cedrag.com

In curând vom publica lista detaliată a partenerilor media din presa locală şi naţională.
 

Update 25 Mai:
ChevDrag News 05.25
E timpul să vă informez despre premiile oferite in cadrul concursului de accelerare:

-prin intermediul forumului ne-a contactat SpeedZoom Cluj-Napoca, firmă de specialitate in domeniul tuning&performance, service care dispune de un Stand Dyno, prin care se pot măsura exact puterea şi performanţele maşinii!
In cadrul evenimentului Chevrolet DragRacing, căştigătorilor locurilor I. din fiecare grupă li se va oferi şansa de a efectua un dyno run la Cluj Napoca, din partea echipei SpeedZoom. Specificaţiile standului american, precum şi despre alte produse şi servicii al echipei SpeedZoom puteţi citi pe pagina www.spdzoom.ro
Mulţumim pentru această ofertă generoasă, sunt ferm convins despre faptul că va fi atractivă pentru concurenţi!

-locurile 2 şi 3 vor fi premiate cu pachete consistente din partea Sponsorilor, revin in curând îndată ce am lista completă. Câteva cuvinte-cheie: uleiuri MOTUL, anvelope Yokohama, produse de întreţinere auto. Şi nu vom uita nici participanţi la expo, nici publicul, nici copiii….

4 comments / Add your comment below

  1. Multumim pentru contributie, garantam un show adevarat si cea mai profesionista cursa din acest an! Va asteptam!

    1. Aveti parte de tot sprijinul nostru si ne bucuram f mult ca avem ocazia sa anuntam astfel de evenimente.
      In prop. de 90% vom fi prezenti, asa ca ne vedem acolo :)

  2. Si noi cei de la SPD Zoom Cluj-Napoca oferim castigatorilor locului 1 de la fiecare clasa si categorie drept premiu o masuratoare pe standul nostru dyno. Mai multe detalii pe forumul oficial Drag Racing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow us on Social Media