« Urmatoarea generatie de M3 va fi twin-turbo 80% din posesorii de Seria 1 cred ca au tractiune fata »
Home » Tuning International » BMW M5 e28: rechinul circuitelor

BMW M5 e28: rechinul circuitelor

Articol publicat in data de 24 March 2010 – 5,985 vizite

BMW M5 e28: rechinul circuitelor

Cand vrei sa-ti faci o masina de circuit ai de ales dintre doua variante mari si late: ori bagi mana adanc in buzunar si iti iei din prima o masina care vine din fabrica setata pentru asa ceva, ori te apuci de un proiect propriu, pornind de la o masina care nu a beneficiat din fabrica de suspensie tare, frane mari sau motor puternic si o faci exact cum iti doresti.

A doua varianta necesita multa munca, multa documentare si foarte mult timp, insa de cele mai multe ori “produsul” finit merita toate eforturile depuse de-a lungul proiectului. Cel mai important este felul in care pornesti la drum, si aici referindu-ma la masina pe care o alegi, deseori cunoscuta sub numele de “coaja”, pentru ca ajunge la un anumit moment sa ramana din ea doar tabla.

-ul nu este o masina pe care o vezi foarte des pe circuit. Fabricata intre 1981 si 1988, este prima serie 5 care a primit ” si care, la vremea ei, era cel mai rapid sedan produs in serie din lume.

Undeva prin SUA, printre EVO-uri, Impreze, S2000-uri, e36-uri, e30-uri si alte masini populare pe circuit a luat nastere un e28 la care s-a muncit de mult si care le pune mari probleme de fiecare data cand intra in actiune. Fabricat in 1988, acest e28 a devenit din sedan-ul luxos o masina doar de circuit, dotata cu tot ceea ce-i trebuie pentru a termina cursele pe locurile fruntase.

Proiectul a inceput, asa cum trebuie, prin renuntarea la tot interiorul, la toate dotarile si optionalele pentru a face loc pieselor orientate catre . In final masina a ajuns sa cantareasca undeva sub 1200kg iar in combinatie cu motorul de M5 e34 refacut complet masina a primit statutul de bestie fara prea multe discutii.

S38b38-ul dezvolta 370cp la roata si este ajutat sa puna puterea jos de o suspensie coilover de la Ground Control si este tinut in frau de franele de la AP Racing cu 6 pistonase pe fata.

Vorbind de o masina gandita strict pentru performante, pozele chiar nu sunt suficiente asa ca avem mai jos cateva cu masina pe circuit, alergand o pisica M3.

Sursa: Blufaction


Articole similare cu "BMW M5 e28: rechinul circuitelor":
  • BMW M3 e36 IdingPower – M3-S3 revizuit in 2009 - 27 January, 2010;
  • BMW Performance Seria 3 e90 – era si timpul - 27 November, 2008;
  • MFEST 3 Las Vegas – Strict M-Power - 13 July, 2009;
  • ABT Audi R8 GTR si Spyder - 2 March, 2010;
  • G-Power M3 Tornado CS si GT2 S - 26 May, 2010;
  • Tag-uri: » » » » » » » » » » »

    Discuta despre "BMW M5 e28: rechinul circuitelor":

    Comments

    comments

    Te rugam sa pastrezi un limbaj decent. Ramai pe subiect si fara spam.


    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function show_subscription_checkbox() in /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/comments.php:97 Stack trace: #0 /home/tuningho/public_html/wp-includes/comment-template.php(1472): require() #1 /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/single.php(143): comments_template() #2 /home/tuningho/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include('/home/tuningho/...') #3 /home/tuningho/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/home/tuningho/...') #4 /home/tuningho/public_html/index.php(17): require('/home/tuningho/...') #5 {main} thrown in /home/tuningho/public_html/wp-content/themes/new-th/comments.php on line 97