« SEMA 09: Ford Taurus SHO modificat de Funkmaster Flex Peugeot nu mai vrea GTI-uri »
Home » Headline, Tuning Autohton » Asalt romanesc pe Hungaroring

Asalt romanesc pe Hungaroring

Articol publicat in data de 11 November 2009 – 4,965 vizite
Asalt romanesc pe Hungaroring

Dupa un an destul de slab din punctul de vedere al competitiilor si evenimentelor auto, cel putin in partea sudica a tarii, vestea ca pe 22 Octombrie Hungaroring-ul isi deschide portile pentru publicul larg a venit ca o salvare!

Chiar daca aceste Hungaroring Track Days se tin de ceva timp, anul acesta am avut mai multe motive ca niciodata sa mergem la vecinii nostri pentru a participa la evenimente la care Romania inca viseaza, asa ca inca un drum in plus la sfarsitul calendaristic al aslfaltului uscat nu a mai fost un deranj foarte mare. Dar de data asta vorbim de ceva mult mai serios – nu tuning show, nu sau drift-uri… ci o zi intreaga de alergat pe urmele “baietilor mari” din Formula 1.

Pe langa ideea propriu zisa de a alerga pe circuit s-a luat in calcul si ca nu este vorba de orice circuit. Stiam deja ca e ceva maret la mijloc dar dupa putina documentare am aflat ca Hungaroring-ul este circuitul de Formula 1 construit in cel mai scurt timp, prin 1985! Prin scurt timp vreau sa zic 8 (opt) luni de zile. Se dorea a fi un “Circuit de Monaco” al Cortinei de Fier, care initial era planuit sa se construiasca in URSS, trecand ulterior in Budapesta si abia la urma la 20km de Budapesta, in Mogyorod.

Asadar aveam toate motivele sa profitam de aceasta ocazie, lucru pe care l-au si facut cei care au avut masinile pregatite la momentul respectiv pentru o zi de “blanitza intergalactica“, cum am stabilit de comun acord, la fata locului, ca este cel mai potrivit termen.

Bun, ne-am organizat, am gasit cazare, am stat cu ochii pe meteo, ne-am luat inimile in dinti (fiecare cu a lui) si am plecat sperand ca vremea sa tina cu noi. Cu suspensiile proaspat montate si cu anvelopele de schimb in masina am pornit la drum si inca de pe autostrada Bucuresti-Pitesti am dat de ceata, ploaie si temperaturi cu minus. Cam nasol, dar daca tot am pornit, hai sa mergem pana acolo si vedem noi ce o fi.

Cine suntem noi? Niste Insomniaci in doua Audi-uri: un S3 si un S4. Dar nu suntem doar noi! In Timisoara ne mai asteapta un Civic Type-R din DreamSquad, un alt Insomniac cu un WRX STI si baietii de la RoadRunners cu o brigada bine pusa la punct (o sa intelegi mai incolo de ce).

Gruparea am facut-o a doua zi, direct in parcarea circuitului, dupa ce ne-am trezit in Mogyorod ca am facut degeaba rezervare ca nu mai aveau locuri la pensiunea respectiva, sau cel putin nu intelegeau o boaba din ce ziceam. Dar ne-am descurcat: am gasit destul de aproape o alta pensiune, cu parcare, vorbitori de limba engleza si doi romani. Perfect! A urmat o bine-meritata noapte de odihna, impreuna cu colegele noastre de camere, patru OZ-uri Superturismo.

Dimineata am plecat spre circuit, situat la mai putin de 3km de unde ne-am cazat. Am trecut prin Mogyorod si am ramas placut impresionati de acest orasel, nu de alta dar este cam a 3a destinatie din Ungaria in preferintele turistilor, de pe urma Hungaroring-ului. Nu e de mirare acest lucru, circuitul aduce anual o gramada de bani si de vizitatori, poate ar trebui sa luam si noi cateva notite.

Pe drum ne dam seama de un lucru: daca peste noapte a plouat si a fost foarte frig, acum cerul era senin si termometrul se duce aproape de 13-14 grade. Chiar daca nu era temperatura optima, a fost un motiv de bucurie pentru ca toate site-urile anuntau ploaie si temperaturi mult mai mici. Ok, am ajuns in fata circuitului (unde este pozitionata tacticos o benzinarie MOL) si am intrat in complex fara sa ne intrebe nimeni unde ne ducem, cine suntem sau ce vrem. In parcarea din spatele paddock-ului masinile asteptau sa intre in actiune. Nu erau asa multe precum ne asteptam – dar totusi pentru ei nu este un eveniment asa de maret, zilele libere fiind vreo 2-3 pe an iar acest circuit nu este singurul din tara.

Aproape de intrare erau si baietii nostri. Ne-am aliniat, am inceput sa punem stickerele si camerele de filmat, dupa care am trecut la inspectia parcarii. Nu stiam exact cu ce vin baietii din Timisoara, stiam de un S2000, un Type R, dar nici nu imi trecea prin cap ca ne va reprezenta si un Ferrari F430! Asa da!

Trecem de “coltul romanesc” ca sa vedem care e atmosfera pe la ceilalti participanti, unii dintre fiind din Slovacia sau Cehia. Am gasit pe acolo destule masini potente, majoritatea pregatite cu slick-uri. R26.R, Mitsubishi MR, Audi 4 MTM, Porsche GT3, BMW Seria 5 Touring, MB E -Class AMG dar si masini de strada precum Skoda Octavia Combi, Bravo si multe altele erau pregatite sa fie testate de proprietarii lor, chiar daca nu aveau nici o modificare.

Impartiti in doua grupe, una de pana in 150cp si cealalta pentru restul lumii, participantii au pornit la drum, insa nu pentru mult timp deoarece dupa cateva ture a avut loc si primul eveniment: un Ford Cosworth a luat foc din cauza unei defectiuni – nici o problema: a intrat masina de tractare, a scos-o de pe circuit, au curatat ce a ramas pe jos si dupa mai putin de o ora treburile au revenit la normal.

Prima tura a reprezentat momentul critic al zilei. Masinile nu aveau suspensiile reglate cum trebuie, cauciucurile nu aveau aderenta dorita (parca ar fi mers niste slick-uri – pentru cei care nu au avut) iar circuitul parca nu mai e asa usor cum parea la televizor. Chiar si asa prima impresie este clara si evidenta dupa zambetul larg al fiecarui sofer care se dadea jos din masina: E ALTA TREABA!!!

Asta am simtit cu adevarat in momentul in care Tom, cu Type R-ul rosu din DreamSquad mi-a aratat cam cum se merge pe circuit, zburand fara probleme pe langa BMW-uri e92, Ferrari F430 Spyder (nu cel din Timisoara, ajung imediat si la acela) sau alte masini mult mai potente care la o banala liniuta nu ar fi avut ce sa caute langa japoneza asta dementa. Pai da, ca aici se vede condusul, aici se vede cat de potenta e masina ta si cat de mult stii tu sa pui in valoare acest lucru. N-ai nevoie de sute de cai si tehnologie ultra-moderna; degeaba dispui de asa ceva daca nu stii sa o folosesti, lucru demonstrat de Ferrari-ul nostru, care era pe circuit cum se joaca unii pe XBOX, in comparatie cu celalalt Ferrari care nu a avut nici o treaba cu ce se intampla acolo.

Un lucru e clar: o masina de strada nu face senzatie pe circuit daca nu e pregatita ca la carte. Ok, stiam deja asta, am citit pe forumuri, am vazut la televizor, dar niciodata nu am simtit cu adevarat asta. Oricat de performante sunt franele cu care a venit masina din fabrica, oricat de buna e suspensia ta aftermarket si oricat de multi bani ai dat pe anvelopele tale performante, acolo treaba sta cu totul altfel, tot timpul e loc de mai bine.

Ca sa duc putin in toata treaba asta, am fost toti de acord ca acolo este o alta dimensiune a motorsportului, un alt nivel pe care daca ramaneam aici, acasa, nu cred ca ajungeam sa-l atingem prea curand. Poate unii din voi deja stiti asta dar pentru noi era ceva nou, asa ca reactiile au fost pe masura.

Sa va mai povestesc o faza: dupa o linie dreapta (unde se atingeau 200-240km/h de o masina normala) urma o curba… curba in care se chinuiau sa franeze si sa intre cum trebuie vreo 3-4 masini. Eh, in timp ce ei se chinuiau, “chestia” aia rosie din Italia a venit pe interior, a franat scurt, a intrat in curba dupa care s-a teleportat!! Avem faza filmata din doua masini care au luat parte la acest moment. Parca abia acum imi dau seama ce inseamna Ferrari

Printre cei prezenti au fost cateva surprize care ne-au lasat cu gura cascata, cum ar fi o Corolla gri si un M3 pisica, oamenii fiind la ei acasa pe circuit. Au mers fara greseala, dar mai mult ca sigur nu era prima oara cand se dadeau pe acolo. Megane-ul R26.R a fost de asemenea spectaculos dar asta nu e nici o surpriza :) Am ramas dezamagiti de Porsche-ul GT3 care a facut cateva ture destul de lente, singurele momente de bucurie fiind pe liniile drepte. Probabil ca nu invatase bine masina, care in curbe poate sa devina haotica.

Pana la urma toti romanii au scos timpi buni, masurati “ochiometric” pentru ca nu am avut sculele necesare pentru a masura precis, dar indiscutabil am facut o figura frumoasa.

Ce e mai important de atat este ca am invatat despre ce e vorba, stim cum sta treaba si data viitoare ne vom pregati mai bine. Si daca tot a venit vorba de “data viitoare“, planuim ca la anul sa mergem mai multi asa ca abonati-va la newsletter ca sa fiti anuntati cand ne mobilizam! E un lucru care merita facut macar o data in viata de orice pasionat de masini. Fiecare participant a dat in jur de 50 euro pentru intreaga zi, care a insemnat destule ture incat sa te saturi! Mai ieftin decat la karturi :p Cand ne pregateam sa plecam au inceput sa soseasca tirurile pline cu surprize, a doua zi fiind programata o competitie oficiala…

Putin mai jos avem o galerie foto iar in curand vor fi gata si filmuletele de la fata locului, asa ca fiti pe faza! Pentru cei care vor toate pozele (617) la calitate mai buna pot downloada arhiva de aici (120MB). Parola arhivei este “tuninghost.ro


Articole similare cu "Asalt romanesc pe Hungaroring":
  • Asalt romanesc pe Hungaroring, episodul 2 (2010) - 20 September, 2010;
  • BMW M3 si Audi S3 in “haine” de politie pe Nurburgring - 23 November, 2009;
  • Megane R26.R pe Nurburgring - 22 February, 2010;
  • Ferrari-ul care a ars in Romania pe blogurile auto internationale - 10 June, 2009;
  • Porsche Parade Mexico 2009 - 6 January, 2010;
  • Tag-uri: » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » » »

    4 comentarii »
    Discuta despre "Asalt romanesc pe Hungaroring":

    Comments

    comments

    Te rugam sa pastrezi un limbaj decent. Ramai pe subiect si fara spam.

      Aboneaza-te la comentarii via RSS